Miért kapott csak ideiglenes forgalomba-helyezési engedélyt az M6-os új szakasza?

Infostart
2010. április 2. 09:00
Egyelőre nem tudni, miért csak ideiglenesen kapta meg a forgalomba helyezési engedélyt a szerdán átadott Dunaújváros-Szekszárd közötti gyorsforgalmi út. A Nemzeti Közlekedési Hatóság nem nyilatkozik, a Közlekedési Minisztérium pedig csak egy szűkszavú közleményt adott ki, amelyben arról tájékoztat, hogy nem teljesült több, az építési engedélyben és a kiviteli tervekben rögzített feltétel.

Az InfoRádió a Dunaújváros-Szekszárd közötti gyorsforgalmi út szerdai átadása óta keresi a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, hogy megtudja, miért csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kapott az M6-os autópálya említett része.

A hivatalnál azonban nem nyilatkoztak, a Közlekedési Minisztérium a távirati irodának küldött közleményében tudatta, hogy bár az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszán az építési engedélyben szereplő építmények nem teljes körűen készültek el, ezek egyike sem jelent forgalombiztonsági kockázatot. Arról, hogy milyen építményekről van szó, semmit nem közöltek, a munkákról csak annyit írtak, hogy a 65 kilométeres pályaszakasz koronaélen kívüli létesítményeinek befejezésén folyamatosan dolgoznak.

A minisztérium ugyanakkor nem feledkezik meg emlékeztetni arra, hogy az autópályára kötött koncessziós szerződés 2010. március 31-ét "tervezett ideiglenes teljesítési időpontként" jelölte meg; egyébként pedig az ideiglenes és végleges engedély között hátralévő feladatok nagyságrendjében van különbség.

A korábban átadott autópálya-szakaszok többsége a megnyitás idején ideiglenes forgalomba helyezési engedéllyel rendelkezett - teszik hozzá.

A magyar állam 30 évig rendelkezésre állási díjat fizet a kivitelező, és üzemeltető koncessziós társaságnak, 2010-ben havi, mintegy egymilliárd forintot.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást