A kiszivárgott hírek szerint az egyik völgyzáró gát hídja megsüllyedt, ezért várhatóan csúszik az út "forgalomba helyezése". A pálya kivitelezője - az M6 Tolna Koncessziós Zrt. -nem kívánt nyilatkozni, egyik vezetőjük csak annyit mondott, hogy március 29-én döntenek a műszaki alkalmasságról.
A közlekedési tárca sajtóosztályán megerősítették, hogy gond van az egyik híddal, ezért az útavatás - előreláthatólag - három héttel csúszik.
Az M6-os déli szakaszáról jobb hírek érkeztek: nem lesz akadálya annak, hogy március 31-én, a délutáni avatást követően az autósok birtokba vegyék a sztráda Szekszárd-Bóly közti etapját, valamint a Bólyt Pécscsel összekötő M60-ast.
Az összesen 81 kilométer hosszú út beruházója, finanszírozója és üzemeltetője az - osztrák, francia és brit cégek által alapított - Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. Az építkezés és a pálya 28 éves üzemeltetése 267 milliárd forintba kerül az államnak, amit havi részletekben törleszt a költségvetés 2038-ig - írta a Népszabadság.
A Magyar Nemzet szerint 50 milliárdos megszorítást vállal a Bajnai-kormány a Nemzetközi Valutaalapnak (IMF) küldött legutóbbi szándéklevélben, ha az államháztartási hiány magasabb lenne a tervezettnél.
A Pénzügyminisztérium honlapján közzétett dokumentum szerint a 3,8 százalékos deficitcél teljesülését a növekvő egészségügyi kiadások, az állami vállalatok veszteségei és az önkormányzatok túlköltekezései veszélyeztetik.
Ha az egyenlegromlást a csökkenő kamatkiadások nem ellensúlyozzák, a kormány újabb kiadáscsökkentő intézkedéseket vezet be a GDP 0,2 százalékának mértékéig. A várható megszorításokat az IMF-nek eljuttatott levél nem részletezi. Az 50 milliárd forint az ingatlanadó eltörlésével kieső bevételnek felel meg.