"Ha nem az ígéretekről, miről szól a kampány?"

Infostart
2010. március 22. 06:45
Húsz éve ez az első választás, amikor a politikusok nem tudnak ígérgetni, ezért a szavazók nehéz helyzetben vannak, hiszen eddig éppen ez alapján döntöttek - mondták az InfoRádió Aréna című műsorában a Méltányosság Politikaelemző Központ munkatársai.

Ebben a választási kampányban a pártok nem adnak pozitív válaszokat az embereknek arra, miért kérik a voksukat. Míg az egyik azt hangoztatja, ha nem ő kerül kormányra, a demokrácia veszélybe kerül, míg a másik azt, hogy ha az előbbi nyer, további megszorítások következnek - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Novák Zoltán, a Méltányosság Politikaelemző Központ kutatásvezetője.

"Nem szól másról a kampány, mint arról, hogy az MSZP a Jobbikot és a Fideszt próbálja egy platformra hozni, a Jobbik a húsz évet a húsz évért narratíva keretében pedig az MSZP és a Fidesz közé próbál egyenlőségjelet tenni. Így bezárul a háromszög. A pártok fő mondanivalója az, hogy a másik kettő egyívású, ehhez képest pedig mi vagyunk a megfelelő választás" - tette hozzá Novák Zoltán.

Antal Attila politológus szerint az idei kampány azért is más, mint a korábbiak, mert most először nem a pártok ígéretei kerülnek annak középpontjába. Ez azt is jelenti, hogy a választók húsz év után elvesztették azokat az orientációs pontokat, amelyek mentén meghozták a döntésüket - magyarázta a Méltányosság Politikaelemző Központ munkatársa úgy véli.

A szakértő úgy véli, ez bizonyos szempontból jó is, hiszen felelős választópolgári attitűdöt kelthet az emberekben. "Húsz év eltelt az első szabad választás óta, és azt a kérdést nagyon ritkán tettük fel, hogy vajon egy tájékozott polgár szerint mi a jó választás" - fűzte hozzá.

Hanganyag: Exterde Tibor


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást