Mire jó a Facebook a politikusoknak?

Infostart
2010. február 6. 16:02
Az InfoRádió által megkérdezett politikai kommunikációs szakértő szerint egyre hatékonyabban használják a pártok az internetes kampányeszközöket, ezekkel azonban még nem tudnak annyi embert megszólítani, mint a hagyományos hirdetési formákkal. Fűrész Gábor szerint a politikusok a közösségi oldalakon - tőlük szokatlan módon - közvetlen hangnemben beszélnek, arra azonban figyelniük kell, hogy az ott mondottak ugyanúgy számon kérhetők rajtuk, mint egy-egy hivatalos nyilatkozatuk.

Nagyságrendekkel olcsóbb, mint egy tévéreklám, de annyira még nem hatékony az internetes politikai kommunikáció - mondta az InfoRádió által megkérdezett szakértő. Fűrész Gábor hozzátette: a magyar pártok is kezdik innovatív módon használni az internetet, ezt jelzi az is, hogy megjelentek az olyan közösségi oldalakon, mint a Facebook.

A kampány igazi tétje valójában az, hogy az egyes pártok mennyire tudják mozgósítani saját szavazótáborukat, márpedig ebben sokat tudnak segíteni a közösségi oldalak: a szimpatizánsok szívesen kerülnek kapcsolatba a politikusokkal, ami növeli a kötődésüket is - vélekedett a politikai kommunikációs szakértő.

Fűrész Gábor hozzáfűzte: a politikusok az interneten, látszólag szűkebb körben közölt megnyilatkozásaikért is felelősek, hiszen a közösségi oldalakon megjelent szavaiknak ugyanakkora hírértéke lehet, mint az országos médiában elhangzottaknak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást