Önálló tétellé emelték a Budapesti Kommunikációs Főiskola (BKF) államvizsgáján a BKV botrányait: annak a hallgatónak, aki ezt húzza, azt kell elmondania, hogyan kezelné a közlekedési cégnél kialakult krízishelyzeteket, hogyan változtatná meg a cég arculatát vagy szervezné meg annak kommunikációját - mondta az InfoRádiónak a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola pr-képzésének vezetője.
Perlaky-Papp József szerint a BKV-nak értő pr-szakemberre van szüksége, hiszen a cég újra és újra krízishelyzetbe kerül, amelyben a legfontosabb, hogy azonnal, higgadtan és őszintén reagáljon. A vállalatnál ugyanakkor az utóbbi időben nap mint nap új problémák kerülnek elő, válaszok nélkül.
A docens hozzátette: ha egy probléma előkerül, olyasvalakinek kell az ügyben nyilatkoznia, akinek van hitele a BKV-n belül, és olyat mondjon, amit be is tud tartani. Ha a cég olyasmit ígér, amit nem tud betartani, tovább ront a helyzeten.
A szakértő elmondta a BKF pr-képzésén belül számos nagyvállalati krízist dolgoznak fel esettanulmány formájában. Ezekre, és a BKV-nál kialakult helyzetre is van megoldás, csak értő módon el kell kezdeni a kríziskommunikációt és a hírnév-rekonstrukciót - vélekedett.
Mindezt kis dolgokkal kell kezdeni, de meg kell tenni az első lépést, hogy a cég kikerüljön a gödörből - fűzte hozzá Perlaky-Papp József, megjegyezve: a BKV-nak mindenképpen szembe kell néznie a helyzettel.
Hanganyag: Herczeg Zsolt