A politikai kommunikációt ma az "ellenségépítés" határozza meg: a pártok nem saját magukat pozicionálják, nem azt mondják el, hogy mik a terveik, mi remélhető tőlük, hanem megállás nélkül arról beszélnek, mi baj van a többiekkel - vélekedett Wermer András marketingstratéga az InfoRádió Aréna című műsorában.
A szakértő szerint a választók pusztán amiatt, hogy egyre jobban utálják az aktuális kormánypártot, még nem fogják az újat választani; ahhoz, hogy az ellenzékre adják a voksukat, onnan pozitív üzenetnek kell érkeznie. Emlékeztetett: az 1998-as választásokat megelőzően a pártok egyáltalán nem használtak negatív üzeneteket.
"Tudja-e Magyaroroszágon mindenki, hogy a Fidesz szerint rossz a kormány. Kötve hiszem, hogy van még, aki ne tudná. Miért kell hát mindennap ezt újra elmondani?" - tette fel a kérdést Wermer András, aki szerint éppen itt lenne az ideje a negatívumok helyett a pozitívumokat felvonultatni.