Szuperkontrollcsoportot állít fel a BKV

Infostart
2010. január 5. 16:47
A BKV álláspontja szerint a mai fennakadások a buszjáratokban egy nem legális munkabeszüntetés következményei - mondta az InfoRádiónak a BKV Kommunikációs igazgatója. Székelyné Pásztor Erzsébet hozzátette: kedden egy új intézményrendszer, a szuperkontroll csoport felállítása mellett döntöttek, mely segítségével indokolatlan szolgálatmegtagadás esetén azonnal elbocsátják a buszsofőrt.

Közlekedési és műszaki szakemberekből, jogászokból, HR-szakemberekből áll majd az úgynevezett szuperkontroll csoport, amely szerdától ellenőrzi azt: a buszvezetők jogszerűen utasítják-e el a buszok átvételét és a járat elindítását - mondta az InfoRádióban a közlekedési vállalat kommunikációs igazgatója.

Székelyné Pásztor Erzsébet elmondta: a BKV menedzsmentje szerint a buszvezetők illegális sztrájkot folytatnak akkor, amikor nem indulnak el a buszokkal.

A közlekedési vállalat szakszervezetei eközben feljelentést tettek a rendőrségen a BKV vezetősége ellen nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás vétsége miatt. Ezt már Nemes Gábor, a sztrájkbizottság vezetője mondta el az InfoRádióban. Õ azt mondta: a vállalat állításával ellentétben akciójuk nem lappangó munkabeszüntetésnek, hanem az előírásoknak megfelelő eljárásnak tekinthető.

A szakszervezetek hivatalosan január 12-ére hirdettek munkabeszüntetést, amelynek keretében az ellen tiltakoznak, hogy január 1-jétől nincs érvényes kollektív szerződés a vállalatnál.

A dolgozók állítása szerint kizárólag a munka törvénykönyvével nem biztosítható a biztonságos közlekedés. A munkaadó azonban nem enged, a menedzsment azt állítja: olyan kollektív szerződést ajánlottak, amely ugyan a pluszjuttatások terén kevesebbet ad, mint az eddigi, de mégis többet, mint a munka törvénykönyve.

Hétfőn reggel még a buszok csaknem negyede nem indult ki a garázsból, emiatt sokan nem jutottak el időben a munkahelyükre vagy az iskolába. Székelyné Pásztor Erzsébet szavai szerint kedden már javult a helyzet, minden vonalon megindult a közlekedés. Késések ugyan voltak, de rövidebbek, mint hétfőn.

Mi történik a garázsokban?

A protokoll 65 pontban fogalmazza meg azokat feltételeket, amely szerint ki lehet vinni a járművet a garázsból. Az a szabály pedig, hogy az átvételre 20 perc áll rendelkezésre, a kollektív szerződés hiánya miatt már nem érvényesül, így a sofőrök sem tartják magukat ehhez. Nemes Gábor magyarázata szerint ezért lassabb az elindulás mostanában.

Szavai szerint a kontrollcsoportok felállításával a BKV csak félelmet akar kelteni a dolgozókban, a csoporttal pedig kizárólag magát ellenőrzi a vállalat, hiszen a vizsgálóból kikerült buszokat a munkáltatói jogkör gyakorlója ellenőrzi, hagyja jóvá.

Hanganyag: Szépvölgyi István


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Nemes Gábor - sztrájkbizottság
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Székelyné Pásztor Erzsébet - kommunikációs igazgató
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást