E szerint a pártok egy képviselőjelöltjükre legfeljebb egymillió forintot költhetnek a kampányban 2010-ben is.
Tóbiás József és Puch László szocialista képviselők a javaslat első változatát még 2007 októberében nyújtották be, majd átdolgozták az indítványt.
A javaslat átalakította volna a kampányfinanszírozást. Bevezette volna többek közt, hogy a kampány költségeinek fedezésére külön számlát, úgynevezett kampányszámlát kellett volna nyitni. A bankszámlák kivonatait az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a nyilvánosság számára is hozzáférhetővé tette volna.
A javaslatban szerepelt az is, hogy a politikai hirdetést leadó, közlő sajtóorgánumoknak a választások dátumának kitűzése után el kellett volna juttatniuk az árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez. Ezeket az Országos Választási Bizottság nyilvántartásba vette volna, és csak azoknál a cégnél jelenhettek volna meg ilyen hirdetések, amelyek szerepelnek a lajtromban.
Az előterjesztés tartalmazta, hogy az ÁSZ a pártok gazdálkodásának, a választási kampány finanszírozásának szabálytalansága esetén szankciókat állapíthat meg.
Nyitrai Zsolt (Fidesz) a szavazás előtt azt kérte, az Országgyűlés vegye inkább tárgysorozatba a Fidesz javaslatát. A legnagyobb ellenzéki párt javaslata ugyanis valóban olcsóbb és rövidebb kampányt tenne lehetővé, a 30 napra rövidített kampányidőszakkal, valamint a kampányszámla intézményének bevezetésével és a médiahirdetések rendszerének átalakításával - fejtette ki a fideszes képviselő.
Kiemelte: a Fidesz a választáson induló szervezeteknek megtiltaná az országos kereskedelmi televíziókban való hirdetések feladását, továbbá a kampányidőszakban az állami részvétellel működő cégektől is elvenné a fizetett médiamegjelenés jogát.
Tóbiás József, az MSZP frakcióigazgatója felszólalásában ugyanakkor "olcsó trükknek" nevezte a Fidesz által kezdeményezett jogszabályt.
A szocialista képviselő szerint az ellenzéki párt "azt játssza, hogyan kell elkerülnie a szembenézést", hiszen annak ellenére sem szavazza meg a Ház előtt lévő szocialista javaslatot, hogy korábban már a kampányszámla és az adományozók személyének meghatározásáról is egyezség született a parlamenti frakciók között.