Az Index egyik blogjában jelent meg, hogy a Alstom-kocsik egyre sűrűbben hibásodnak meg, ezért a BKV vezetői már fontolgatják újak beszerzését. Az internetes bejegyzés szerint, ha az új metrók idén nem állnak forgalomba, akkor a BKV szerződést bont a gyártóval, visszaküldik az új vonatokat, és más kocsikat rendelnek.
Ezt azonban cáfolta a DBR Metró Projektigazgatóság igazgatóhelyettese. Guba János, aki az Alstom-projekt vezetője, arról is beszélt, hogy valóban tárgyaltak a múlt héten a moszkvai metrógyártó céggel, de csak a 3-as vonal régi orosz metrókocsijainak felújításáról.
Az Alstom-kocsikkal kapcsolatban Guba János azt mondta: azok az eddigi próbák során elfogadható műszaki állapotba kerültek, a gyártó viszont még mindig nem adta át a rájuk vonatkozó dokumentációt. Ezek nélkül a közlekedési hatóság nem tudja kiadni a végleges típusengedélyt, anélkül pedig nem lehet forgalomba helyezni a kocsikat.
A DBR igazgatóhelyettese elismerte, hogy a tárgyalások során elhangozhatott a BKV részéről, hogy akár vissza is utasíthatja a metrókocsikat, de nem hiszi, hogy ez bekövetkezne.
Héri József, a BKV műszaki-üzemeltetési igazgatója a múlt héten az InfoRádiónak arról beszélt, hogy ha a francia cég valóban nem kapja meg az engedélyeket, akkor a tervezett novemberi időpont helyett csak 2010 első negyedévében indulhat el az első új szerelvény a 2-es metró vonalán.
Héri József kiemelte: várhatóan jövő ősszel már csak Alstom-szerelvények járnak a 2-es vonalon. Ez egyébként mintegy 139 millió euróba kerül a közlekedési vállalatnak. Sajtóértesülések szerint az engedélyeztetéssel és üzembe helyezésével kapcsolatban jelenleg is folyamatosak az egyeztetések a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a BKV és Alstom szakemberei között.