Dugó-előrejelző működik az M0-áson

Infostart
2009. október 20. 14:15
Forgalmi dugó előrejelzőt vezettek be az M0-ás autóúton. Szabó Attila, a Budapest Mikroelektronika Zrt. igazgatója elmondta, a rendszer az M1-es, M7-es autópályáról, az M0-ás déli szakasza felé haladóknak ad információt arról, hogy milyen gyorsan lehet keresztülmenni a körgyűrűn.

A Budapest Mikroelektronika Zrt. az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-vel együttműködve fejlesztette ki a Várható Utazási időket Kijelző (VUK) rendszert. Alapszolgáltatása szerint az M1 és M7 autópályák bármely irányából érkező járművezetői számára kijelző táblákon ad információt, hogy az egyes lehajtók (Diósd, 6-os út, Csepel) a pillanatnyilag mért forgalmi helyzetben hány perc alatt érhetők el.

A négy kijelző tábla az M0 felhajtótól kellő távolságra és olyan helyekre lett telepítve, ahol a járművezető még döntési helyzetben van, és ha indokolt alternatív útvonalat tud választani például ha a kijelző balesetről, vagy túl hosszú menetidőről tudósít. A rendszer a járműfolyamban részt vevő járművek rendszámait olvassa le négy mérőponton és megfelelő matematikai algoritmussal számítja ki az adott sáv haladási átlagsebességét.

A Mikroelektronika Zrt. igazgatója az InfoRádiónak elmondta: jogilag nem aggályos, hogy a rendszer leolvassa az autók rendszámait, hiszen a leolvasás után egy vissza nem alakítható kód formájában használják fel az adatokat, vagyis a későbbiekben azok senkinek a birtokába nem kerülhetnek.

Szabó Attila hozzátette: a dugófigyelő rendszert három hónappal ezelőtt kezdték el tesztelni, és most már üzemszerűen működik. Elmondta: érzékelhetően csökken a torlódás az autóúton, de a zsúfoltság miatt bekövetkező baleseteket a rendszer nem tudja kivédeni.

Azok számára ad fontos információt, akik nem szeretnének beragadni a dugóba, és órákig egy helyben állni - fűzte hozzá az igazgató.

Hanganyag: Litauszky Balázs


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást