Gaskó István közölte: a VDSZSZ sztrájkbizottságának döntése alapján a hétfőn nulla órakor megkezdett sztrájkot az ország teljes területén felfüggesztették reggel 9 órakor, azonban ha kedden eredménytelenek lesznek a tárgyalások, a szakszervezet mérlegelni fogja a munkabeszüntetés folytatásának lehetőségét.
Hozzátette: körülbelül 1 500 munkavállaló vett részt a hétfői sztrájkban, akik pont elegen voltak ahhoz, hogy stratégiai pontokon bénítsák meg az ország vasúti közlekedését.
Az érdekképviseleti vezető kifogásolta ugyanakkor, hogy információi szerint sok állomáson leváltották a sztrájkoló munkavállalókat - ami törvénytelen -, míg olyan eset is akadt, ahol a tervek szerint jövőre megszűnő állomás vezetői álltak be dolgozni a sztrájkoló vasutasok helyett.
Az elégséges szolgáltatásokról folytatott tárgyalások Gaskó István szerint azért nem voltak sikeresek, mert a MÁV nem volt hajlandó elfogadni az április 30-i megegyezést, így a káoszért csak a vasúttársaság tehető felelőssé.
A VDSZSZ továbbra sem tartja megalapozottnak a közösségi közlekedés kormány által tervezett átalakítását, mivel úgy vélik, hogy ilyen nagyságrendű döntéshez több éves előkészítő munkára van szükség.
Gaskó István szerint az átalakítás hatásai csak a következő kormány ideje alatt mutatkoznak meg, így a jelenlegi kormány semmilyen felelősséget nem vállal döntéséért.
A minisztérium által a szakszervezet részére megküldött 2009/2010-es menetrendtervezetről elmondta: a kormány egyelőre 30, összesen 1.019 kilométer hosszú vasútvonalat akar megszüntetni, ezek azonban csak 1-2 milliárdos megtakarítást jelentenének. Ezért várhatóan még számos vonalat megszüntet a kormány, hogy elérje a tervezett 40 milliárd forintos megtakarítást.