Csúnyán beszélnek és rongálnak a magyar diákok

Infostart
2009. október 6. 15:12
Az európai adatokat tekintve Magyarországon átlagosak az iskolai agresszió különböző megnyilvánulási formái - mondta Sárik Zoltán, a Mérei Ferenc Pedagógiai Intézet igazgatója. Hozzátette, az európai átlagnál rosszabbak a diákok a vulgáris beszéd és a rongálás tekintetében. Minderről a Tolerancianap alkalmából tartott konferencián beszélt, melynek vendégei voltak Elliot Aronson és Carol Tavris szociálpszichológusok.

Magyarországon más típusú az iskolai agresszió, mint Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban - közölte az InfoRádióval a Mérei Ferenc Pedagógiai Intézet igazgatója.

Sárik Zoltán kifejtette, míg mondjuk Németországban idén is volt egy iskolai mészárlás, addig a magyar diákok a vulgáris beszéd és a rongálás tekintetében rosszabbak az átlagnál. A gyerekek az agresszivitásukat sokszor a padon és a széken vezetik le, ez pedig az igazgató szerint a szociális háttérrel magyarázható, azzal, hogy otthon nincs megkövetelve, hogy vigyázni kell az értékekre.

Az intézet módszereket kínál a pedagógusok számára, hogy az agressziót visszaszorítsák az iskolákban - emelte ki Sárik Zoltán, aki hozzátette, hogy a Tolerancianap alkalmából tartott konferencián Elliot Aronson bemutatta az Egyesült Államokban sikeres mozaik módszert.

Hanganyag: Litauszky Balázs


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást