Tarlós: Egyetlen fillér sincs a 4-es metró második szakaszának megépítésére

Infostart
2009. augusztus 28. 18:02
Rosszhiszemű megközelítésnek és a budapesti lakosság félrevezetésének tartja a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, hogy Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester "sikertörténetként" adja elő a 4-es metró első szakaszának megépítésére az Európai Unió által biztosított 181 milliárd forintot.Tarlós István azt mondta: az üres kasszán túl olyan mértékű kötelezettségvállalások, fizetési kötelezettségek várnak a következő ciklusra, amelynek hatásai szinte felmérhetetlenek.

A Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint Budapest jelenlegi adósságállománya a közlekedési vállalatéval együtt mintegy 280 milliárd forint. Ezen felül már van egy körülbelül 35 milliárd forintos többletkövetelése a metróalagút-építő konzorciumnak, most pedig kiderült, hogy majdnem 60 milliárd forinttal ad kevesebbet az EU a negyedik föld alatti vonal építésére.

Tarlós István azt mondta: csak ezek a számok 360-370 milliárd forintos pénzhiányt jelentenek Budapest büdzséjéből. "Az adófizetőknek azt mondták, hogy a metrót uniós támogatásból építik meg, ehhez képest az ígéretekkel ellentétben majdnem 60 milliárd forintot az adófizetők pénzéből kell majd kifizetni" - mondta a politikus.

Mint arról az InfoRádió csütörtökön elsőként beszámolt, az Európai Unió a várt 237 milliárd forint helyett mindössze 181 milliárd forint európai támogatást nyújt a 4-es metró első szakaszának építéséhez.

Tarlós István arra a hivatalos álláspontra is reagált, hogy a most kieső pénzt a második szakasz építésénél lehet megspórolni. "A kettes szakaszra egyetlen fillér sincsen. Ma azt mondani és ígérni, hogy a második szakasz támogatásánál visszanyerhetjük azt a pénzt, amit az egyes szakasznál 11 szabálytalan közbeszerzés miatt elveszítettünk, a legnagyobb felelőtlenség és csúsztatás" - hangoztatta a frakcióvezető.

Az ellenzéki politikus úgy vélte, azzal, hogy a Thököly úton elkezdték a villamossínek felújítását, közvetett módon beismerték, hogy a városvezetés reménytelenséggel tekint a kettes szakasz emberi időn belül való megvalósíthatóságára.

Hozzátette: az unió még a gondolkodás szintjén sem foglalkozik a második szakasszal. "Olyan mértékű kötelezettségvállalások és fizetési kötelezettségek várnak a következő ciklusra, aminek a hatásai szinte felmérhetetlenek" - hangsúlyozta.

Tarlós István megjegyezte: a központi szennyvíztisztító ügyében a fővárost 12 milliárd forinttal megbüntették, és súlyos problémák adódhatnak még a Margit híd felújításánál is.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást