Lakos: Gátlástalan szélhámosok ügyeskedései a BKV-s végkielégítési szerződések

Infostart
2009. augusztus 12. 20:20
A most nyilvánosságra került végkielégítési szerződések néhány egészen gátlástalan szélhámos figura ügyeskedései, ezért nem szabad, hogy ezek nyomán a BKV-t velejéig romlott cégnek tartsa a közvélemény - mondta a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka az InfoRádió Aréna című műsorában. Lakos Imre hozzátette: az ügyeket örökölte a közlekedési cég jelenlegi vezérigazgatója, az igazgatóság és a felügyelőbizottság felelősségét azonban vizsgálni kell.

Egy, a BKV vezérigazgatója által kért vizsgálati anyag már elkészült a közlekedési cégnél nemrégiben kipattant végkielégítési ügyben; ebből kiderül, hogy egyes szerződések nemcsak erkölcsileg, hanem jogilag sem tiszták - mondta a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka az InfoRádió Aréna című műsorában.

Lakos Imre hozzátette: további feltáró anyagok vannak készülőben, a főpolgármesteri kabinet a társaság felügyelőbizottságát kérte arra, hogy saját hatáskörében is vizsgálódjon, Kocsis István feljelentése nyomán egy konkrét ügyben pedig már a rendőrség is nyomoz a BKV háza táján. A teljes átvilágítás a tervek szerint augusztus végével le is zárul.

Zűrök

A XI. kerület SZDSZ-es alpolgármestere szerint a BKV számára "zűrös időszak" volt az elmúlt három év, amikor Aba Botond távozása után Antal Attila vette át a társaság vezetését, akit Balogh Zsolt - aki július végén közös megegyezéssel távozott a cég általános és műszaki vezérigazgató-helyettesi posztjáról - követett megbízott vezérigazgatóként. Az átadás-átvétel nem volt megfelelően szabályozott, Kocsis István "nem csöppent könnyű helyzetbe" - mondta Lakos Imre.

Amit elhallgattak előle, arra nem kérdezhetett rá - közölte a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka arra a felvetésre, hogy a függőben lévő ügyek átadásában és átvételében Kocsis Istvánnak is felelőssége volt-e. Lakos Imre hozzátette: az új vezérigazgató örökölte ezeket az ügyeket, amelyeknek azonban nagyon sok felelőse van, hiszen a tulajdonosi jogokat gyakorló, illetve az ezeket ellenőrző testületek- például az igazgatóság - élén nem történt változás.

A politikus hangsúlyozta: az igazgatóság és a felügyelőbizottság tagjainak személyes anyagi felelősségük van a BKV ügyeivel kapcsolatban, így nem vonhatják ki magukat a felelősség alól. Lakos csúsztatásnak nevezte Burány Sándornak azt a kijelentését, hogy fővárosi közlekedési tanácsnokként neki is tudnia kellett volna az esetekről. Azt mondta: a cégért felelős két főpolgármester-helyettesnek, Hagyó Miklósnak és Ikvai-Szabó Imrének volt rálátása a végkielégítésekről szóló szerződésekre.

Lakos Imre azt mondta: a most nyilvánosságra került szerződések néhány egészen gátlástalan szélhámos figura ügyeskedései, ezért nem szabad, hogy ezek nyomán a BKV-t velejéig romlott cégnek tartsa a közvélemény. Hozzátette: a társaság több ezer dolgozója lassan szégyelli kimondani, hol dolgozik, ez pedig nem egészséges állapot.

Ki marad és ki megy?

A közlekedési tanácsnok elképzelhetetlennek tartja, hogy a végkielégítési botrány után mindenki a helyén maradjon a BKV vezetésében, szerinte az igazgatóság elnökének, Tótfalusi Istvánnak már régen le kellett volna mondania, és Székely Gábornak, a felügyelőbizottság vezetőjének is el kellene gondolkodnia ezen. Megjegyezte: a következő hetekben esedékes frakcióülésen kezdeményezni fogja, hogy a párt által a közlekedési társaság testületeibe delegált képviselők mondjanak le.

Lakos Imre szerint addig, amíg a vizsgálatok le nem zárulnak, személyi kérdésekkel a BKV vezérigazgatóját illetően nem kell foglalkozni. A politikus hozzátette: személyes véleménye az, hogy Kocsis István jól vezeti a társaságot, amelynek jó menedzsmentje van.

Hanganyag: Mong Attila