eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

A turizmus-vendéglátás a legnépszerűbb szak

A turizmus-vendéglátás, a gazdálkodási és menedzsment, a mérnök-informatikus és a kommunikáció-médiatudomány a legnépszerűbb szakok idén a felvételizők körében - derül ki az Educatio Kht. elemzéséből.

Fábri István szociológus, vezető elemző az InfoRádiónak úgy nyilatkozott: az adatok nem támasztják alá azt a vélekedést, hogy egyre gyengébb képességű tanulók kerülnek a felsőoktatásba. Mint mondta: évről évre egyre többen rendelkeznek például nyelvvizsgával.

A szociológus szerint a fiatalok képesek reálisan felmérni azt, hogy az általuk választott szakkal később találnak-e maguknak munkát.

Ezt bizonyítja, hogy a népszerűségi lista 3. helyén a mérnök-informatikus szak szerepel, amely már a hároméves alapképzés után is jó lehetőségeket biztosít a munkaerőpiacon.

A lista 4. helyére került a kommunikáció és médiatudomány szak. Bár sokak szerint ezen a szakon túlképzés van, Fábri István azt mondta: nincs statisztika arról, mennyire lehet ezzel a szakkal elhelyezkedni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
A mesterséges intelligencia betört a vállalati világba - Hogyan használjuk a generatív AI-t üzleti környezetben?

A mesterséges intelligencia betört a vállalati világba - Hogyan használjuk a generatív AI-t üzleti környezetben?

A gépi tanuláson (machine learningen) alapuló alkalmazások és szolgáltatások már átszövik mindennapjainkat, elég csak a különböző streaming szolgáltatók ajánlórendszereire vagy az okostelefonunk arcfelismerésére gondolni. Ennek adott extra löketet a ChatGPT-t is meghajtó GPT-3 és hozzá hasonló transformer alapú modellek megjelenése, ami széles körben is a felhasználók kezébe adta a folyékonyan kommunikáló algoritmus élményét. Miképp segíthetnek a nagy nyelvi modellek az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételében? Erről tart előadást április 23-ai AI in Business rendezvényünkön Ignácz Péter a KPMG managere. 

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×