2007 novembere és 2008 októbere között 27 ezer tonna virslit értékesítettek a kiskereskedelemben - derült ki az ACNielsen felméréséből. A piackutató vállalat kommunikációs tanácsadója az InfoRádiónak elmondta: bár mennyiségileg nem változott az adat tavalyhoz képest, értékben három százalékkal növekedett a forgalom, amely így majdnem elérte a 25 milliárd forintot.
Bajnai Ernő hozzátette: az előre csomagolt virsli sokkal népszerűbb, mint a kimérten árusított, amely iránt azonban idén növekedett a kereslet. Az előre csomagolt, "önkiszolgálós" népszerűsége olcsóságában rejlik: egy kiló átlagosan 848 forintba került szeptemberben és októberben, a kimért kilójáért azonban 983 forintot kértek.
Jellemző volt a nagy élelmiszerláncok márkáinak elterjedése, mivel ezek általában olcsóbbak is voltak a gyártók virslijeinél - mondta a kommunikációs szakember, hozzátéve: a virsli nagy részét az emberek amúgy is a hipermarketekben szerzik be.
Az édes fehér a legnépszerűbb
A piackutató cég a pezsgőfogyasztást is vizsgálta. Felmérésükből kiderült, hogy a virslihez hasonlóan a pezsgőmennyiség nagy részét (közel négyötödét) a hiper- és szupermarketekben, valamint a diszkontokban szerezzük be a szélesebb választék és a kedvezőbb ár miatt.
Bajnai Ernő szerint szilveszterkor olyan családok is vesznek pezsgőt, amelyek egyébként év közben ezt nem teszik. Hozzátette: a legnépszerűbb az édes fehér.
A pezsgők többsége magyar, az import csak 25 százalékot tesz ki - derül ki a piackutatásból, amely szerint a külföldi pezsgők 99 százaléka Olaszországból és Németországból kerül a magyar boltok polcaira.
Hanganyag: Tamás Anita, Németh Zoltán