A feljelentés szerint december 10-én a megszokott időben megérkező munkavállalóktól a szolgálati helyükön megkérdezték a biztonsági őrök, hogy sztrájkolni fognak-e. A munkavállalók igennel válaszoltak, és jelezték, hogy a szolgálati helyükhöz legközelebb eső pihenőhelyiségben kívánnak tartózkodni, hogy amennyiben esemény következik be, azonnal fel tudják venni a munkát, hogy az élet és vagyon védelmet minden keretek között biztosíthassák.
Nem sokkal később a fegyveres biztonsági őrök jelezték, hogy néhány perc múlva egy autó fog érkezni a sztrájkolókért, majd összegyűjtötték, és egy, a munkáltató által kijelölt, a szolgálati helytől 4-5 kilométerre lévő helyiségbe szállították őket.
A munkavállalók hiába tiltakoztak ez ellen. Miután a kijelölt helyre megérkeztek, a munkáltató egyik tagja közölte a sztrájkolókkal, hogy a helyiséget nem hagyhatják el, kivéve egészségügyi szükségleteik kielégítése, illetve dohányzás céljából.
A műszak lejártával közölték a dolgozókkal, hogy ugyan több kilométerre vannak attól a helytől, ahonnan a nap kezdetén elszállították őket, vissza nem fogja vinni őket senki, mindenki oldja meg, hogyan jut el személyes tárgyaiért, illetve haza - olvasható a feljelentésben.
Futó Barnabás szerint ez a cselekmény személyi szabadság megsértését valósítja meg.
A feljelentés szerint ezen kívül a légi közlekedés biztonságának veszélyeztetése is megvalósult, ugyanis a Budapest Airport a navigációs osztály, az erőműház és a fénytechnikai terület sztrájkoló dolgozóit is a szolgálati helyiségük elhagyására utasította, és a munkavégzési helyüktől 4-5 kilométerre szállította, amelynek következtében az élet- és vagyonvédelemben jelentős szerepet játszó dolgozók nem tudtak azonnal munkába állni.
A repülőtéri meteorológiai szolgálat dolgozói és az utasbiztonsági osztály dolgozói szintén részt vesznek a sztrájkban. Õket is elszállították szolgálati helyüktől, és az utasok átvizsgálására irodai alkalmazottakat állítottak munkába az utasbiztonsági munkahelyeken, amelyhez speciális képzettség, illetve orvosi alkalmassági és pszichológiai vizsgálat szükséges.
Így az utasok, illetve a poggyászok vizsgálatát gyakorlattal és képesítéssel nem rendelkező, a repülőtér ezen területére belépési jogosultsággal nem rendelkező személyek végzik.
Mindezek mellett a szigorított biztonsági területek ellenőrzési pontjain ellenőrzés nélkül haladtak keresztül a légi árut szállító cégek teherautói, és a portaszolgálat dolgozóit is elszállították, így a repülőtérre való belépés, és azon belüli mozgás szinte szabad - áll a feljelentésben.
Futó Barnabás szerint a légi közlekedés szabályainak megszegésével emberek élete és testi épsége kerül veszélybe, mivel a sztrájkolókat szakképzett munkaerőkkel egyáltalán nem, vagy csak részben pótolta a munkáltató. Álláspontja szerint a repülőteret ilyen körülmények között nem szabadna üzemeltetni, ezért arra kéri a nyomozó hatóságot, hogy az ügyben soron kívül és haladéktalanul indítsák meg a büntetőeljárást.