A magyar fogyasztó sokat töpreng és tévhitekkel él

Infostart
2008. december 3. 16:22
Magyarországon minden ötödik ember nézi meg vásárláskor a kiválasztott élelmiszer címkéjét, és Európában mi töltjük a legtöbb időt azzal, hogy eldöntsük, mit is tegyünk a kosárba - derül ki abból az uniós felmérésből, amely a polgárok vásárlási szokásait vizsgálta. Simon Judit, a kutatás magyar részét végző Corvinus Egyetem intézetigazgató tanára felhívta a figyelmet arra is: a magyarok jelentős része tévesen hiszi, hogy a gyerekeknek a felnőtteknél nagyobb a kalóriaszükségletük.

Minden ötödik magyar, ha vásárol, átböngészi a kiválasztott élelmiszerek címkéit, és Európában mi töprengünk a legtovább azon, mit is tegyünk a kosárba - ismertette a Corvinus Egyetem intézetigazgató tanára annak az uniós kutatásnak az eredményeit, amely a közösség polgárainak vásárlási szokásait vizsgálta.

A legtöbb magyarban az a tévhit él, hogy a megszokottnál jóval kevesebb szénhidrátot kellene fogyasztani, holott a tudomány álláspontja az, hogy a különféle tápanyagokat kiegyensúlyozottan kell magunkhoz venni - magyarázta Simon Judit.

Az egyetemi tanár megjegyezte: az emberek általában tudják, hogy a telített zsírsavakból kevesebbnek kellene a szervezetükbe kerülnie, a telítetlen zsírsavakról azonban csak keveset tudnak, és a szakértők ajánlásait sem ismerik.

Simon Judit elmondta: az emberek nagyjából azzal is tisztában vannak, mennyi kalóriát javasol a szervezetbe juttatni a tudomány, ám a nők ennél jellemzően kevesebbet mondanak. Hozzáfűzte: a megkérdezettek 35 százaléka úgy gondolta - tévesen -, hogy a gyerekeknek a felnőtteknél nagyobb a kalóriaszükségletük.

A kutatásból az is kiderült, jegyezte meg a Corvinus Egyetem intézetigazgató tanára, hogy élelmiszerek vásárlásánál a legfontosabb szempont az íz.

Hanganyag: Torda Júlia


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást