Megszüntetik a gépjárművek eredetiségvizsgálatát?

Infostart
2008. november 6. 06:59
A Gazdasági Versenyhivatal jelenlegi formájában megszüntetné a gépjárművek eredetiségvizsgálatának rendszerét, még azon az áron is, ha emiatt megnőne az autólopások száma - írja a Népszabadság.

Túl drága és nem eléggé hatékony a gépjármű eredetiségvizsgálati rendszere a Gazdasági Versenyhivatal szerint. A GVH saját hatáskörben vizsgálta az eredetiségvizsgálati piacon zajló folyamatokat. Az erről készült jelentésben az autósokat terhelő költségek csökkenését, az állami felügyelet hatékonyságát, átláthatóságának javítását és a szolgáltatás piaci alapokra helyezését szorgalmazza. A GVH azt nem vitatja, hogy az intézkedések hatására csökkent az autólopások száma, a vizsgálat megállapításai alapján azonban úgy látja, hogy az autólopások megelőzésére kialakított rendszer ezen eleme olyan költségesen működött, hogy indokolt az érdemi felülvizsgálata.

Az almatermesztők jelentős része nem jut hozzá a túléléshez elengedhetetlen állami segítséghez, mivel az érintettek húsznapos hosszabbítási kérelme ellenére november tizedike maradt a támogatási kérelmek benyújtási határideje - olvasható a Magyar Nemzetben. Budai Gyula, a gazdakörök szövetségi igazgatója szerint eddig az időpontig a sűrítmény-üzemek nem tudják az összes almát befogadni. Az érdekvédelmi vezető felháborítónak tartja, hogy az agrártárca tapodtat sem mozdult el az eredetileg tervezett november 10-i határidőtől annak ellenére, hogy a gazdáknak most még nagyobb szükségük van a segítségre, mint nyár végén volt.

40 millió eurós, azaz 10 milliárd forintos bírságot szabott ki az Európai Bizottság a Csepeli szennyvíztisztító ügyében, tudta meg az Index. A döntés megtámadható, és a magyar fél folytatja a jogvitát. Az Index Brüsszelből származó értesülése szerint a szennyvíztisztító támogatásának 25 százalékát vonná el az unió, korábbi közbeszerzési problémák miatt. Ezt a pénzt a telep építésénél állami és önkormányzati forrásból kellene pótolni, de a bírság összegét nem vennék el az országtól: a szennyvízprogram más elemeinél fel lehetne használni. A magyar fél, az eddigieknek megfelelően továbbra is vitatja a szabálytalanság tényét. A szakemberek jelenleg is azon dolgoznak, hogy a beruházást ne lassítsa jelentősen ez a vita, és a szennyvíztisztító az előre tervezett határidőre elkészülhessen.

A Világgazdaság arról számol be, hogy a tőkevonzó képességet alapul véve Veszprémben folyt a leghatékonyabb szabályalkotó munka 2004-2007 között a megyei jogú városok közül, és Zalaegerszeg lett az utolsó. Egy tanácsadó cég az önkormányzati rendeletek tanulmányozása alapján megállapította: azok a városok, amelyek tudatosabban élnek a jogalkotási lehetőségeikkel, jobb eséllyel jutnak beruházásokhoz. Az élen végzettek kevesebbszer változtatták meg a költségvetésüket, az uniós pályázatokról nagyobb számban döntöttek képviselő-testületi szinten, s kiemelten foglalkoztak a vagyonszabályozásukkal.

Sokba kerül a BKV a Napi Gazdaság cikke szerint. Ezer autóbusz cseréjére készül a BKV, ám ehhez el kell érnie a tulajdonosnál, hogy engedélyezze a szervezet holdinggá alakulását. A cég jövőre lejáró 11 milliárd forint értékű adósságának megújítását Kocsis István szerint minden bizonnyal nehezen és drágán tudják megoldani. A járműpark átlagéletkora ugyanis meghaladja a 15 évet. A BKV jelenleg mintegy háromezer járművet üzemeltet, ebből 1400 az autóbusz. A buszok beszerzését a mai viszonyok között csak lízingkonstrukcióban tartja elképzelhetőnek a vezérigazgató, mert nem lát forrást a 80-90 milliárd forintos beruházásra.

A penzcentrum.hu annak járt utána, hogy mi lesz velünk, ha nyugdíjba megyünk. Napjainkban ugyanis egyre nagyobb a szerepe az egyéni megtakarítási formáknak. A saját megtakarítással rendelkezőknek azonban bizonyos kockázatokkal kell szembenézniük. Az egyik ilyen az élettartammal kapcsolatos, a következő kockázat az egészségi állapotot jelenti, a harmadik kockázati tényező az inflációt jelenti.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást