A négyes metró miatt süllyed a műszaki egyetem

Infostart
2008. október 10. 12:44
Le kellett zárni a Budapesti Műszaki Egyetem CH épületének egyes részeit, mert balesetveszélyessé váltak, és a továbbiakban akár életveszélyesek is lehetnek - mondta az InfoRádiónak Rózsás Péter, a BME műszaki-gazdasági főigazgatója. Hozzátette: már több mint 100 szerkezeti meghibásodásról kaptak bejelentést augusztus óta, amióta a 4-es metró beruházás alagútépítése elérte az egyetem környékét.

Sajtóértesülések szerint kritikus határra ért a Műegyetem vegyészmérnöki és biomérnöki kara CH épületének süllyedése, amelyet a metróalagút és az épület alatti peron építése okoz.

Augusztus eleje óta száznál is több bejelentés érkezett a hibákról a CH épületben: megrepednek a csempék, új repedések keletkeznek, az álmennyezet betonlapjai meglazulnak - mondta az InfoRádiónak a BME műszaki-gazdasági főigazgatója, aki hozzátette: a repedések és a kőomlások miatt le kellett zárni a CH épületrész egyes részeit.

Rózsás Péter elmondta: az egyetem vezetősége folyamatosan felügyeli az épület állapotát, és arról már a metróépítés tervezési szakaszától kezdve tájékozatják a beruházót, a DBR-t, bár eddig érdemleges választ nem kaptak, és intézkedés sem történt.

Hozzátette: bíznak abban, hogy nem kell kiüríteni az épületet, mert nincs szó összeomlásról, bár tény, hogy egyes részek balesetveszélyessé, sőt életveszélyessé válhatnak.

A főigazgató hangsúlyozta: a tervezési szakaszban készült egy tanulmány, amely egymilliárd forintra becsülte az épület megerősítéséhez szükséges beruházás összegét. Ennek kapcsán teljeskörű mérési rendszert kellett volna kiépíteni, ami csak részben történt meg, valamint el kellett volna végezni az épület állapotfelmérését.

Mivel ez utóbbira nem került sor, nem tudják pontosan, hogy milyen állapotban van az épület - mondta Rózsás Péter, aki szerint nem az egyetem az okozója a kialakult helyzetnek.

A DBR a jövő hétre egyeztetést kezdeményezett az intézménnyel. Rózsás Péter bízik abban, hogy egy hónapon belül megindulhatnak azok a megerősítési munkálatok, amelyeket már a metróépítés előtt el kellett volna végezni.

Hanganyag: Szépvölgyi István


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást