Pocsék áruk: civil és minisztériumi védelem a fogyasztóknak

Infostart
2008. szeptember 19. 16:45
Megalakult a Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Irodák országos hálózata, így már minden megyében működik olyan iroda, amely ingyen fogyasztóvédelmi tájékoztatást ad, és segít a panaszokkal összefüggő eljárások elindításában. Herczog László, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára elmondta: a beadványokkal és azok továbbításával januártól a tárcán belül működő ügyfélszolgálat foglalkozik majd.

Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a kihelyezett kormányszóvivői tájékoztatón Budapesten bemutatta, hány olyan termék van forgalomban, amely nem felel meg a fogyasztóvédelmi szabályoknak.

Ha valaki ilyen termékekkel találkozik, panasszal élhet. Szeptembertől már minden megyében van Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Iroda, ahol bárki elmondhatja kifogásait, és tájékoztatást kérhet. Egységesebb lesz a fogyasztói panaszok rendje is.

A most létrehozott civil irodahálózat mellett a hatósági ügyek hatékony intézése érdekében állami ügyfélszolgálat alakul a Szociális és Munkaügyi Minisztériumban - mondta Herczog László, a tárca szakállamtitkára.

Az állami fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat 2009. január 1-jével jön létre, és feladata lesz a fogyasztók tájékoztatása, a fogyasztói beadványok fogadása, és azok továbbítása az illetékes hatóságokhoz - tájékoztatott Herczog László.

Bővül a kötelezően nyilvánosságra hozandó információk köre - a jogerős határozatokat a fogyasztóvédelmi hatóságnak fel kell tüntetnie a honlapján -, és szélesedik a fogyasztóvédelmi hatóság szankcionálási jogköre is.

Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója azt mondta, ezek az intézkedések azért is szükségesek, mert a lakosság többsége nincsen tisztában a fogyasztóvédelmi jogaival.

A törvényi változások szeptembertől léptek életbe.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást