Naponta 282 ezer autó igyekszik be Budapestre, 600 ezren jönnek dolgozni, tanulni, ügyeket intézni a fővárosba. Évente 80 ezer új autót adnak el Budapesten - mondta a főpolgármester-helyettes az Európai Mobilitás Hét nyitónapján.
Hagyó Miklós hozzátette: a Podmaniczky-terv tartalmazza, hogy a következő években csökkenteni kell a belső városrészek forgalmát, a külső részeken pedig kulturált átszállási körülményeket kell teremteni, hogy az ott élők is tudják használni a tömegközlekedést.
Ezért tárgyalásokat kezdtek a fővárosi agglomerációs térség településeinek vezetőivel azért, hogy a vasútállomások mellett épüljenek ki parkolók, hogy a fővárosba naponta bejáró dogozók ne terheljék tovább az amúgy is zsúfolt bevezető utakat.
A BKV vezérigazgatója szerint az új menetrendet már megszokták az utasok, bár továbbra is érkeznek panaszok a változások miatt a közlekedési társasághoz. Kocsis István szerint tudnak ezekről a panaszokról, vizsgálják ezeket, és ahol kell, ott változtatnak.
Ingyenes parkolók épülnek
A MÁV Start Zrt vezérigazgatója továbbra is fontosnak tartja az elővárosi vasút fejlesztését. Kozák Tamás azt mondta: várhatóan a jövő év elején érkeznek az újabb motorvonatok, de a vasút népszerűsítése érdekében tovább fejlesztik a jegyértékesítési rendszert és utastájékoztatást.
A XVII. kerület polgármestere szerint a jövő év tavaszig több parkolót is építenek a kerületben a vasúti megállók közelében. Ezek a parkolók ingyenesen lesznek használhatók - mondta Ríz Levente.
Az Európai Mobilitási Hét első napján gyorsasági versenyt rendeztek a szervezők; a XVII. kerületből egyszerre indultak el a reggeli csúcsidőben vasúttal és autóval.
A fővárost a leggyorsabban vasúttal és BKV-járattal lehetett megközelíteni, autóval pedig a legnehezebben Az Európai Mobilitási Hét 2002 óta minden év szeptember közepén kerül megrendezésre Európa szerte, így Magyarországon is.