Kedd délelőtt rendezik meg az M0 26,5 kilométeres keleti szektorának hivatalos átadását. Az új útszakasz ünnepélyes átadásán Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is részt vesz.
Az új körgyűrű-részlet Vecsés alól indul és a 4. számú főutat köti össze az M3 autópályával.
Az M0-s keleti szektorának hossza 26,5 kilométer. A kétszer kétsávos utat mindkét oldalon leállósávval, középütt elválasztó zónával alakították ki. A 4-es számú főútvonal és az M31-es elválási csomópontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy az út a későbbiekben kétszer háromsávosra bővíthető.
A teljes szakaszt betonburkolattal látták el, így növelve az út teherbírását, amire a várhatóan intenzív tehergépjármű-forgalom miatt van szükség. A tervezett maximális sebesség a lakott övezeteken kívül 110 kilométer óránként.
Az M0-ás keleti szektorának kiépítésével létrejött a kapcsolat az M1-es, az M5-ös, az M6-os, az M7-es és az M3-as autópálya között; a gyűrű új szakaszának megépülésével jelentősen csökkenthető a budapesti úthálózat túlterheltsége. A fővárost elkerülő M0-s gyűrű hossza immáron megközelíti a 80 kilométert.
Az első szakasz a 4. sz. főút és a 31. sz. főút között épült 6,7 kilométer hosszban, ennek a szerződéses kivitelezési díja 11,2 milliárd forint. A második szakasz a 31. számú főutat köti össze a 3. számú főúttal, a hossza 8,9 kilométer, a költsége pedig 24,5 milliárd forint.
Végül a harmadik szakasz a 3. sz. főúttól az M3 autópályáig tartó 10,9 kilométer hosszú szakasz épült meg. Ennek a költsége 18,3 milliárd forint.