A munkát koordináló DBR Metró Projektigazgatóság megerősítette az internetes hírportál értesülését, és közölték azt is, hogy bejelentették a jogszerűtlen magatartást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak.
A kivitelező Bamco Konzorcium hétfőn este 10 óra körül indította újra a déli pajzsot és kedden délelőtt behatolt vele arra a területre, ahol a majdani átkötő alagútnak kell elkészülnie.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság azért függesztette fel a 4-es metró alagútjának építését, mert az átkötő alagút fúrására nem szerezte be az engedélyt a kivitelező. A fúrópajzsokat a hatósági jóváhagyásig nem lenne szabad működtetni.
Az Index úgy tudja: a Bamco Konzorcium azért siet a fúrással, mert a Fővám téri állomás építésének csúszása miatt a Duna alatt is áll majd a berendezés, ezért azonban költségtérítést kap, és minél hamarabb ér el oda, annál többet. Az úgynevezett álláspénz a becslések szerint elérheti az 1 milliárd forintot is.