Budapest: 44 milliárd forint 5 villamosmegállóra

Infostart
2008. augusztus 13. 15:59
Bár a főpolgármesteri kabinet csökkenteni szeretné az 1-es és a 3-as villamos uniós forrásból történő meghosszabbításának költségeit, szakértők példátlanul drágának találják, hogy 44 milliárd forintot szánnának 5 megálló kiépítésére. A főpolgármester-helyettes az InfoRádiónak elmondta: a villamosvonal teljes rekonstrukciója miatt ilyen drága a projekt.

Debrecenben teljesen új villamospályát építenek ki, akadálymentesítik a megállókat, és korszerű szerelvényeket is vásárolnak - mindezt 18 milliárd forintért.

Ehhez képest Budapesten az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbítása és rekonstrukciója 44 milliárd forintot emésztene fel. Folyamatosan faragjuk az összegeket - mondta az InfoRádiónak a főpolgármester-helyettes, hozzátéve: a magas összegre közlekedési szakemberek tudnának pontos magyarázatot adni.

Ikvai-Szabó Imre hangsúlyozta: teljeskörű rekonstrukcióra van szükség ahhoz, hogy bővíthető legyen a pálya. Elmondta: a főpolgármesteri kabinet folyamatosan azt kérte, hogy minimalizálják a tervet, így csökkenteni lehetne a projekt költségeit.

A főpolgármester-helyettes úgy véli: nem lehet összehasonlítani a debreceni és a budapesti projektet, mert a rekonstrukció sokkal drágább: a hálózat, a biztosítóberendezés, a pálya és a szerelvények együttes felújítását jelenti, ráadásul a budapesti utasforgalom jóval nagyobb.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője az InfoRádiónak azt nyilatkozta: remélhetőleg az Európai Unió szakmai szervezetei észre fogják venni a a projekt hiányosságait, és figyelmeztetni fogják a fővárosi önkormányzatot, hogy módosítsa azt.

Vitézy Dávid szerint a projekt nagyon sokba kerül és fel van árazva, ráadásul az 1-es és 3-as villamosok útvonalának meghosszabbítása keveset ad a budapesti hálózathoz.

Úgy véli: a 44 milliárdnak csak elenyésző részét fordítják új villamospálya építésére, a többit a már meglévő szakaszok rekonstrukciója emésztene fel.

Pénzszűke van, és ilyenkor tudni kell a pénzeket úgy felhasználni, hogy abból a lehető legtöbb haszna legyen a budapesti utasoknak. Ez a projekt nem ezt szolgálja - mondta Vitézy Dávid.

Hanganyag: Németh Zoltán


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Ikvai-Szabó Imre
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Vitézy Dávid
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást