Az index.hu írása szerint Orbán Viktor és a Fidesz elnöksége kedden megpróbál a végére járni, milyen zavart okozott a párt egészségügyi politikájának megítélésében, hogy a korábban egyértelműen privatizáció- és egyben HospInvest-ellenes irányvonal ellenére Mikola István egyre nyíltabban a cég oldalára áll. A pártban nem akarnak nagyon ujjat húzni a közismerten nehéz természetű Mikola Istvánnal, és elkerülnék a nyílt szakítást, de már egyre több Fidesz-vezető neheztel rá a legutóbbi húzásaiért.
A Népszabadság arról ír, hogy két év múlva már elektronikusan fizetik az útdíjat Magyarországon a fuvarozók, amennyiben a kormány zöld jelzést ad a közlekedési tárca legújabb terének. Az új díjfizető rendszerbe Magyarország 1063 kilométer hosszú autópálya-, és 5237 kilométernyi főúthálózata tartozna. Az elektronikus útdíj-rendszer kiépítésének immár sokadszorra futnak neki, eddig azonban a próbálkozások nem sok sikert hoztak.
A Magyar Nemzet arról ír, hogy nem tartózkodott Afganisztánban a magyar Tartományi Újjáépítési Csoport parancsnoka, amikor újabb áldozatot követelt az egyik út menti pokolgép mentesítése a helyszínen szolgáló tűzszerészeinktől. A Honvédelmi minisztérium tájékoztatása szerint Simon Attila parancsnok a szabadságát tölti. A lap azonban úgy tudja: több panaszbejelentés is érkezett ellene, és többek között azért hívtak haza, hogy jelentést tegyen az afganisztáni magyar tábor helyzetéről. A hírek szerint Simon Attilát egy darabig nem is küldik vissza a műveleti terültre.
A Világgazdaság összeállításából kiderül, hogy mind több környezetvédő szervezet, sőt maguk a légitársaságok is lehetőséget adnak arra, hogy az utasok bizonyos felárral klímavédelmi projektekhez járuljanak hozzá. Az így finanszírozott erdőtelepítésekkel és a megújuló energiaforrások kiaknázásával próbálják ellentételezni az egyik legsúlyosabb szennyezőnek számító légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának legalább egy töredékét. Ugyanakkor egyes utasokat visszatart az adományozástól, hogy nem biztosak a pénzük hatékony elköltésében.
A Napi Gazdaság szerint a magyar lakosság pesszimista hangulatát nem indokolják az elmúlt 10 év jövedelmi folyamatai. A lap elemzése szerint ugyanis, míg a vizsgált időszakban a nettó átlagkereset a háromszorosára emelkedett, a fogyasztói árindex ettől elmaradóan, 2,44-szeresére nőtt. Ez idő alatt a benzin és a gáz árnövekedése sem rakott az inflációnál nagyobb terhet a lakosságra. A települések által kivetett szemétszállítási és csatornadíjak növekedése viszont érzékenyen érintette a fogyasztókat.
A portfolio.hu arról számol be, hogy véget érhetett a magyar magánnyugíjpénztárak kényszerű hazai államkötvény-eladási periódusa, és más tényezők is a piaci helyzet javulását jelzik, ezért közvetlen magyar államkötvény-vételeket javasol ügyfeleinek a JPMorgan befektetési bank londoni stratégája. Az elemző szerint "különösen jól teljesíthetnek" régiós viszonylatban a következő időszakban a magyar államkötvények egyrészt a magyar magánnyugdíjpénztárak, másrészt a külföldi befektetők megváltozó viselkedése miatt.
Hanganyag: Kálló Izabella