Kőröshegyi völgyhíd és dunaújvárosi híd - a politikai nyomás költségei

Infostart
2008. július 8. 12:17
Az Állami Számvevőszék szerint nem volt indokolt a Kőröshegyi viadukt felhúzása, és nagy többletköltséggel járt a dunaújvárosi Duna-híd előrehozott megépítése is. A szervezet főigazgató-helyettese az InfoRádiónak elmondta: a Kőröshegyet elkerülő nyomvonaltervek jóval olcsóbbak lettek volna.

Nagyon erős politikai nyomás van az egész beruházási folyamaton, a szó rossz és jó értelmében - mondta az InfoRádiónak az Állami Számvevőszék (ÁSZ) főigazgató-helyettese, aki szerint jó az, hogy a kormány rendkívüli módon forszírozza az infrastruktúra-fejlesztést.

A politikai nyomásgyakorlás negatív hatása azonban az, hogy a nyomás sok esetben költségtöbbletet jelent, mert olyan előrehozott átadásokat kérnek, ami többletkiadést jelent az országnak - tette hozzá Kemény Emil.

Az ÁSZ jelentésében az áll, hogy a legnagyobb költségtöbbletet a dunaújvárosi Duna-híd előrehozott megépítése jelentette. Az ÁSZ szerint ezt akkor kellett volna megépíteni, amikor az M8-as autópálya odaér, és áthalad az országon.

Kemény Emil szerint így most megépítettek egy hidat, amin ugyan lesz majd forgalom, de körülbelül 8-10 év múlva fog majd csak megépülni az M8-as autópályaszakasz.

A számvevőszék jelentésében a Kőröshegyi völgyhíd is szerepel. Erről a szervezet főigazgató-helyettese elmondta: közel 20 éve folyik a híd előkészítése, és egy szakértői testület körülbelül 5 építési verziót vizsgált meg. Ezek közül volt olyan is, ami teljesen elkerülte volna a Kőröshegyet, és ez az előzetes számítások szerint lényegesen olcsóbb lett volna.

Hanganyag: Nagy Tamás


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást