Fényvédő termékek nemzetközi vizsgálatában vettek részt a Kosár fogyasztóvédelmi magazin munkatársai, amelynek során nemcsak azt figyelték, hogy fedi-e a valóságot az ezek csomagolásán feltüntetett faktorszám, mérték a vízállóságot, a káros napsugarak elleni védelem mértékét és a kozmetikai tulajdonságokat is - mondta az InfoRádiónak a lap főszerkesztője.
Pavlovics Ágota hozzátette: az egyes termékeket több uniós országban, különböző fényviszonyok között, eltérő bőrtípusú önkéntesek segítségével, valamint laboratóriumokban vizsgálták.
A legjobb itthon kapható napvédő termék kifejezetten olcsó és nagyon sok helyen megtalálható, vagyis ismét bebizonyosodott, hogy nem csak horribilis összegért lehet jó minőségű készítményt találni - mondta a Kosár című reklámmentes fogyasztóvédelmi újság főszerkesztője.
Komoly harc indult a napvédő termékek gyártói között abban, hogy minél nagyobb faktorszámú készítményeket állítsanak elő. Létezik már 60-as fényvédő faktorú naptej is, ám ennek használata ellenére sem ajánlott reggeltől estig a szabad ég alatt tartózkodni - mondta Pavlovics Ágota.
A fogyasztóvédelmi magazin főszerkesztője hozzáfűzte: az Európai Unió szakbizottsága nemrégiben módosította a fényvédő termékek osztályozási módszerét, eszerint vannak az alacsony, a közepes, a magas és az ultra védelmet nyújtó készítmények.
Hanganyag: Herczeg Zsolt