A következő 1 hónapban a kerületi önkormányzatok, a szakmai és civil szervezetek véleményezhetik azt a tehergépjárművek behajtásáról szóló stratégiát, amelyet a Parking Kft megbízásából a Főmterv készített el.
A Fővárosi Közgyűlés várhatóan októberi ülésén tárgyal a koncepcióról, amely 2009. január elsején léphet életbe. A terv lényege, hogy 2018-ig fokozatosan szűkítsék a díjmentesen használható célforgalmi utak körét.
Az M0-s körgyűrű keleti szektorának és a Megyeri hídnak az utolsó negyedévre tervezett átadása után néhány ipari tranzitútvonal kivételével az egész városra kiterjed majd a 12 tonnás behajtási korlátozás - számolt be Hagyó Miklós fopolgármester helyettes a stratégiáról.
Demszky Gábor főpolgármester elmondta, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 20-i határozatával kapcsolatban - amely a teherautók behajtási díjait és a korlátozott forgalmi övezetet szabályozza - a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal törvényességi észrevételt tett.
A közgyűlés szerdán módosítja a rendeletet, így rendeződik a jogszabályi háttér.
Ikvai Szabó Imre a Műjégpálya rekonstrukciójáról szóló európai uniós projektet ismertette. A városligeti Műjégpálya a legrégebbi sportlétesítmények egyike, a főváros az eredeti műemléki jelleget állítaná vissza.
A projekt összköltsége 4,7 milliárd forint, ebboő 3,175 milliárdot az Európai Unió Strukturális Alap támogatásával finanszíroznák - mondta Ikvai-Szabó Imre.
A Fővárosi Közgyűlés többek között tárgyalnak az 1-es és 3-as villamos meghosszabbításának tervérol is.