Szeptemberben indulhat a Brixxon Kft. által kifejlesztett elektromos autó sorozatgyártása az ausztriai Weizben - mondta az InfoRádiónak a társaság tulajdonosa. Horváth Sándor László kiemelte: több mint tízezer járműre érkezett rendelés.
A cég márciusban Ausztriába költöztette a gyártókapacitását, és teljes mértékben osztrák vállalkozássá alakul át, ugyanis így több támogatást kap, magyarországi tevékenységét pedig teljesen megszünteti - közölte a tulajdonos.
Horváth Sándor László hangsúlyozta: a magyar állam rengeteg pénztől esett el azzal, hogy nem támogatta a terveket. Most következik a selejt bosszúja, ugyanis a Magyarországról érkező megkereséseket elutasítják, és csak külföldön lesz kapható az autó.
A vállalkozás Magyarországon sem támogatást, sem kedvező hitelt nem kapott, sőt, szóba sem álltak velük - emelte ki a tulajdonos. Százmillió forint kellett volna a társaságnak, hogy beinduljon a gyártás Magyarországon.
Horváth Sándor László szerint Magyarországon egyáltalán nincs projektfinanszírozás, és olyan feltételeket szabnak, amelyet a cég nem tud teljesíteni. Vagy valakinek a köreit zavarják, vagy ostoba a gazdaságpolitika - tette hozzá.
Hibridautó: drága a technológia
A drága technológia miatt nem terjedtek el egyelőre a hibridautók Európában és Magyarországon - véli a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Gablini Gábor az InfoRádiónak elmondta: Európa még nem nyitott, az európai gyártók még nincsenek készen ezzel a technológiával, így egyelőre csak kérdéseket és bizonytalanságot ébreszt a hibridautó az emberekben.
A hibridautók a folyamatosan csökkenő árak miatt 2010 után lehetnének elérhetők széles körben is, kérdés, hogy más alternatív hajtóanyagok nem nyomják-e el a hibridtechnológiát - fejtette ki Gablini Gábor.
Hanganyag: Nagy Tamás