A selejt bosszúja: nem fogad el magyar megrendelést az autógyártó

Infostart
2008. június 17. 16:53
Tízezer darabra van előrendelése a fejlesztő és gyártó Brixxon Kft.-nek, amely márciusban Ausztriába költöztette a gyártókapacitását, mert Magyarországon sem a politika, sem a befektetők nem támogatták az elképzelést. A cég tulajdonosa szerint következik a selejt bosszúja, merthogy Magyarországról direkt nem fogad el megrendelést. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke azt mondta: a drága technológia miatt nem terjedtek el egyelőre a hibridautók Európában.

Szeptemberben indulhat a Brixxon Kft. által kifejlesztett elektromos autó sorozatgyártása az ausztriai Weizben - mondta az InfoRádiónak a társaság tulajdonosa. Horváth Sándor László kiemelte: több mint tízezer járműre érkezett rendelés.

A cég márciusban Ausztriába költöztette a gyártókapacitását, és teljes mértékben osztrák vállalkozássá alakul át, ugyanis így több támogatást kap, magyarországi tevékenységét pedig teljesen megszünteti - közölte a tulajdonos.

Horváth Sándor László hangsúlyozta: a magyar állam rengeteg pénztől esett el azzal, hogy nem támogatta a terveket. Most következik a selejt bosszúja, ugyanis a Magyarországról érkező megkereséseket elutasítják, és csak külföldön lesz kapható az autó.

A vállalkozás Magyarországon sem támogatást, sem kedvező hitelt nem kapott, sőt, szóba sem álltak velük - emelte ki a tulajdonos. Százmillió forint kellett volna a társaságnak, hogy beinduljon a gyártás Magyarországon.

Horváth Sándor László szerint Magyarországon egyáltalán nincs projektfinanszírozás, és olyan feltételeket szabnak, amelyet a cég nem tud teljesíteni. Vagy valakinek a köreit zavarják, vagy ostoba a gazdaságpolitika - tette hozzá.

Hibridautó: drága a technológia


A drága technológia miatt nem terjedtek el egyelőre a hibridautók Európában és Magyarországon - véli a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Gablini Gábor az InfoRádiónak elmondta: Európa még nem nyitott, az európai gyártók még nincsenek készen ezzel a technológiával, így egyelőre csak kérdéseket és bizonytalanságot ébreszt a hibridautó az emberekben.

A hibridautók a folyamatosan csökkenő árak miatt 2010 után lehetnének elérhetők széles körben is, kérdés, hogy más alternatív hajtóanyagok nem nyomják-e el a hibridtechnológiát - fejtette ki Gablini Gábor.

Hanganyag: Nagy Tamás


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Gablini Gábor
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Horváth Sándor László
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást