A főpolgármester elmondta: a BKV évi 1,1 milliárd forintos megtakarítást remél az új menetrendtől, amely az utasoknak kiszámíthatóbb közlekedést biztosít.
Az új paraméterkönyv alapján összekötik a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalait, ezzel egy 20 kilométeres tömegközlekedési útvonalat hoznak létre Óbuda és Kőbánya között. Összevonják az 5-ös, 67V és 25-ös autóbusz vonalait is, a 78-as troli pedig hosszabb üzemidőben közlekedik majd. A metrók bizonyos esetekben a mostaninál rövidebb követési idővel, 10 percenként közlekednek szeptembertől.
Az új összmenetrendben rögzítették, hogy a járművek óránkénti férőhely-kihasználtsága egyetlen területen és napszakban sem haladhatja meg a 90 százalékot, ezért a forgalmasabb területeken nagyobb befogadóképességű buszok közlekednek.
Demszky Gábor közölte: az új menetrendet a bevezetés után négy hónapig monitorozzák, és ha szükséges, újabb változtatásokat hajtanak végre.
Támogatás
A fővárosi közgyűlés csaknem 10 milliárd forintos önkormányzati támogatást szavazott meg a BKV-nak. A testület megerősítette a közlekedési vállalat felügyelő bizottságának a használtbuszok beszerzésével kapcsolatos vizsgálati jelentését is.