A magyar olajtársaság első embere kifejtette: egy vezetőnek az a feladata, hogy növekedést produkáljon a cégnél, személyesen is gyarapodjon, és feleljen meg a tulajdonos elvárásainak.
Ma már nem elég a korábban felhalmozott kapcsolati tőke, szükség van a nagyon erős szakmai háttérre is. Az Európai Unióba való belépéssel felerősödött az a folyamat, hogy professzionális vezetők kerülnek a vállalatok élére, hiszen professzionális gazdasági környezetben kell helyt állniuk - hangsúlyozta Hernádi Zsolt, hozzátéve: a vezetők piaci szereplők, ha nem teljesítenek megfelelően, akkor le lehet cserélni őket, akár külföldi menedzserekre is.
A Mol elnök-vezérigazgatója közölte: tartósan legfeljebb néhány tucatnyian dolgoznak felsővezetőként Magyarországon, igaz, ehhez az is hozzájárul, hogy a menedzserévek után sokan tulajdonosként folytatták a munkát.
A kulturális különbségekről Hernádi Zsolt kijelentette: minden országnak megvan a maga kultúrája, és ha ezt valaki felsővezetőként nem tudja megérteni, kezelni, az hibázik, és biztos, hogy tartósan nem tud megmaradni, ami a cégnek is rossz.
Az iparágak között ingázó felsővezetőkről azt mondta: vezetőként a problémák 80-90 százaléka ugyanarról szól, és nagyvállalati szinten semmilyen összefüggés nincs egy menedzser sikeressége és aközött, hogy az eredeti területén dolgozik-e.
Hanganyag: Kaputa Júlia