Metróépítés: új vezető csillagászati fizetésért?

Infostart
2008. május 20. 16:38
Új mérnök-igazgató erősítheti a 4-es metrót építő igazgatóságot: a tervek szerint a 61 éves alagútépítő szakember még a BKV vezérigazgatójánál nagyobb javadalmazást, havonta majdnem kétmillió forintot vihetne haza - tudta meg az InfoRádió. A kiemelkedően magas összeg miatt egyelőre nem kívánt döntést hozni az ügyben a BKV igazgatósága.

Az InfoRádió úgy tudja, hogy Olti Ferenc, a BKV 4-es metró beruházásért felelő vezérigazgató-helyettese javaslatára új mérnök-igazgató erősítheti a DBR Metró Projektigazgatóságot. Klados Gusztáv nyugdíjas alagútépítő szakember javadalmazása az InfoRádió hivatalosan nem megerősített értesülései szerint 1,9 millió forint lenne havonta, plusz 300 százalékos prémium.

Ez a jövedelem 400 ezer forinttal magasabb, mint Antal Attila korábbi BKV-vezérigazgató fizetése, és a prémium mértéke is háromszorosa a vezérigazgatóinak.

A döntést a szakember alkalmazásáról a DBR Metró Projektigazgatóság vezetése a BKV igazgatósága elé utalta, ahol viszont kedden nem kívántak állást foglalni az ügyben.

Klados Gusztáv dolgozott a 3-as metró építésén az 1970-es években, majd a kalkuttai metróépítésben vett részt. Az 1980-as években a La Manche alatti Csalagút egyik építésvezetőjeként alkalmazták, 1995 után pedig az athéni metró építésénél tevékenykedett. Fontos szakterülete az alagútépítési kockázatok felmérése, ami a Fővám téri állomás kritikus, Duna alatti szakaszán jól jöhet a metróépítőknek.

A 4-es metró építését az új szakember felvételétől függetlenül tavasszal erősítette meg a fővárosi önkormányzat, úgy hogy az addigi 20 fős létszámot 40 főre emelték. A városvezetés a megnövekedett feladatokkal indokolta az 1-1,5 milliárd forint többletköltséget jelentő döntést.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást