Morgolódnak, de nem költöznek a befektetők

Infostart
2008. április 28. 06:55
Volt követségi épületet vásárolt meg a szakszervezeti konföderáció, írja a Népszabadság. Panaszkodnak a befektetők, ám többségük mégis Magyarországon marad, mert kiváló a munkaerő, jó a gazdasági klíma, s "néhány év nonszensz miatt" hat-nyolc esztendő után nem szedik a cókmókjukat - olvasható a Világgazdaságban. Lapszemle.

Új székházba költözik a Liga Szakszervezetek: egy városligeti volt követségi épületet vásárolt meg, fele részben 250 millió forintért az egyre több tagszervezetet tömörítő konföderáció - írja a Népszabadság. Az akció már csak azért is figyelemkeltő, mert a szakszervezetek eddig jellemzően eladták ingatlanaikat. Az 1854 négyzetméteres, háromemeletes épületben a Liga egyik tagszervezete, a tömörüléshez hasonlóan ugyancsak Gaskó István által vezetett Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete is új otthonra talál. Az ingatlant közösen vásárolták meg 500 millió forintért - tudta meg a lap Hangonyi Zoltántól, a Liga gazdasági vezetőjétől.

A Magyar Nemzet arról ír: elképzelhető, hogy támogatná egy vizsgálóbizottság felállítását a "levadászási botrányban" az SZDSZ, amennyiben annak létrehozására valaki javaslatot tenne. A Fidesz politikusai tegnap nem kívánták elárulni, hogy kezdeményeznek-e vizsgálatot a Magyar nemzetben feltárt, Orbán Viktor volt miniszterelnököt, Simicska Lajos egykori APEH-vezetőt és Kalmár István volt postavezért érintő megfigyelési üggyel kapcsolatban.

Habár az utóbbi időben sem csökkent az évente átlagosan beáramló működő tőke értéke, sok az elhalasztott zöldmezős beruházási, illetve bővítési lehetőség. Befektetők ugyanis katasztrofálisnak tartják, hogy az üzleti köröknek csupán marginális szerep jut, s a politika elveszi az életteret az értékteremtő gazdasági szereplőktől - olvasható a Világgazdaságban. Az itt lévők azért zömmel maradnak, mert kiváló a munkaerő, jó a gazdasági klíma, s "néhány év nonszensz miatt" hat-nyolc esztendő után nem szedik a cókmókjukat.

Az amerikai polgári légi közlekedési vállalatok 1,5 milliárd dollár veszteséget szenvedtek el 2008 első három hónapjában, és biztosra vehető, hogy rövid időn belül hasonló sors vár európai társaikra - számol be róla a Napi Gazdaság. A magas olajárak egyszerűen kezelhetetlen problémát jelentenek az ágazatnak. Ahogy egy szakértő fogalmazott: nincs olyan repülőgép, amelynek tervezésekor 100 dolláros olajárral számoltak volna a mérnökök.

Hanganyag: Seres Gerda


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle 1. rész
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lapszemle 2. rész
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást