Márkanevet kovácsolnak Budapestből

Infostart
2008. április 25. 17:30
A Budapesten élő külföldiek szeretik a fővárost, sok értéket látnak benne, amelyeket azonban jobban ki kellene használni - így lehet összefoglalni a Futurbia program keretében folytatott fókuszcsoportos beszélgetést.

Budapest középtávú városfejlesztési koncepciója (Budapest 2020) most készül. Nem egy szűk szakértői csapat állítja össze, hanem társadalmi részvételi eljáráson alapul, tehát a lakosság igényei is megjelennek a stratégiában - mondta a Studio Metropolitana Kht. projektvezetője.

Balogh Eszter hozzátette: fókuszcsoportos beszélgetéseken keresztül tájékozódnak a lakosság, illetve a külföldiek város jövőjével kapcsolatos igényeiről. A különbség a magyar születésű és a külföldi lakosok között, hogy utóbbiak az értékeket adottságként kezelik, és azt állítják, hogy a város marketingjével van a probléma.

Nagyon hasonló értékek fogalmazódtak meg a magyar lakosok körében is, ám ők meglévő, de nem látható adottságként határozzák meg ezeket, amelyeket erősíteni szükséges ahhoz, hogy egy valódi arculatot, Budapest márkanevet kialakíthassunk - fejtette ki a szakember.

A hasonlóan látott értékek a nagyon sokszínű kultúra, a pozitívan látott ellentétek, például az építészet eklektikussága, továbbá a különböző történelmi korok emlékeinek gyakori felbukkanása. A természeti adottságokat is sokan kiemelték, elsősorban a Dunát.

A külföldiek nem tartják Budapestet kellőképpen befogadó városnak, hiszen nehezen tudnak integrálódni, elsősorban azért, mert kevesen beszélnek jól idegen nyelveket - hívta fel a figyelmet Balogh Eszter.

Hanganyag: Szabó Zsuzsa


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást