Aggasztó elemek a BKV terveiben

Infostart
2008. április 25. 15:42
Idénre 11 milliárd forintos veszteséget tervezett a BKV, de ez a szám az év végére elérheti a 15 milliárdot is - mondta az InfoRádiónak Vitézy Dávid, a társaság felügyelő bizottságának tagja a testület pénteki ülése után. A bizottság nem találta a városvezetés által emlegetett 11 milliárd forintos megtakarítást sem.

Határozatban mondta ki pénteki ülésén a BKV felügyelő bizottsága: nem látja igazoltnak, hogy a cég a stabilizációs program során 11 milliárd forintot megtakarított - mondta az InfoRádiónak Vitézy Dávid, a BKV felügyelő bizottságának tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője. Hozzátette: a társaság ugyan valamennyit spórolt tavaly, hiszen ezer embert elbocsátottak, de nem tudni pontosan, hogy mennyit.

Az üzleti terv fő számairól szólva Vitézy Dávid elmondta: a BKV idén mintegy 119 milliárd forintból működik. A tervezett idei veszteség 11 milliárd forint, de Vitézy Dávid szerint már most látszik, hogy ezt az összeget az év végére jóval meghaladja majd a hiány.

A negatív egyenleg kialakulásáról szólva közölte: a tavaly év eleji nullszaldós tervről indulva 2007 őszére hatmilliárd forintra nőtt a tervezett hiány - erre hivatkozva jelentették be a járatritkítási terveket -, az elmúlt hónapokban pedig a szám fokozatosan 11 milliárd forintra emelkedett. Vitézy Dávid szerint nem túlzó becslés, hogy a veszteség mértéke az év végére elérheti a 15 milliárd forintot.

A felügyelő bizottság tagja szerint két aggasztó eleme van az üzleti tervnek. Az egyik a 300 fős létszámcsökkentés terve, amelyet a szakszervezettel folytatott tárgyalások során a menedzsment visszavont ugyan, most mégis szerepel a dokumentumban. Ez Vitézy Dávid szerint azért aggályos, mert már a tavalyi létszámleépítések is azt eredményezték, hogy csökkent az üzembiztonság, a további leépítések pedig még több járatkimaradást okozhatnak.

Még több meghibásodáshoz, még több lerobbanáshoz vezethet az is Vitézy Dávid szerint, hogy az anyagköltségek 2008-ban csökkennek, mert ez azt jelenti, hogy a karbantartásra még kevesebbet költenek majd. A másik aggasztó elem az, hogy bár a menetrendi változásokat még nem fogadta el a főváros, az üzleti tervben mégis szerepel egy jelentős telephely, az Orczy téri Baross kocsiszín eladása.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást