Az eredetileg tervezett járatritkításhoz képest sokkal kevesebbre van szükség, igaz, így nem 6 milliárd forintot, csak 2,1 milliárdot takarít meg a BKV - mondta az InfoRádióban a közlekedési vállalat szóvivője.
Kiricsi Karola hozzátette: bár valóban ritkulnak a járatok, egyeseket meghosszabbítanak, így például a Hűvösvölgyből a belvárosba, az 5-ös busszal csúcsidőn kívül átszállás nélkül juthatnak el a utasok. Hozzátette: bíznak abban, hogy az új menetrendről is sikerül megegyezni a szakszervezetekkel a következő egy hétben.
Másként látja mindezt a Városi és Elővárosi Tömegközlekedési Egyesület szóvivője. Vitézy Dávid az InfoRádióban azt mondta: a járatok jelentős része csúcsidőn kívül 30 percenként közlekedne.
Mindezzel az is a probléma, hogy jelenleg is gyakori a járatkimaradás Budapesten a járművek rossz állapota miatt, de ha ez egy 30 percenként közlekedő busznál következik be, az azt jelenti, hogy az utasoknak egy órát kell várniuk a következőre.
Rámutatott arra is: egyesületük javaslatait egyáltalán nem vette figyelembe a közlekedési vállalat. Mint mondta, bár összességében kevesebb járatot szüntet meg a BKV az eredetileg tervezettnél, a járatok jelentős részénél ritkítást vezet be.
Hanganyag: Tenczer Gábor