Legalább öt évet kell várni az újabb Duna-hídra

Infostart
2008. március 23. 09:00
A fővárosi főépítész szerint öt-tíz éven belül épül meg a következő Duna-híd Budapesten, méghozzá a Csepel-szigetnél. Az érintett négy kerület polgármestere és az illetékes főpolgármester-helyettes a napokban egyezett meg a dél-budapesti térség közös fejlesztéséről. Az infrastrukturális beruházások forrásának előteremtéséhez a nagy ingatlanfejlesztőket szeretnék meggyőzni.

A fővárosi és kerületi szabályozási tervekben meghatározott fejlesztéseket csak úgy lehet megvalósítani, ha azzal párhuzamosan bővítik a dél-budapesti infrastruktúrahálózatot is - mondta az InfoRádiónak a megbízott főépítész.

Beleznay Éva közölte: mivel a három nagy beruházás - a kopaszi-gáti, a csepeli szigetcsúcsánál tervezett, valamint a nagyvásártelepi - mellett újabb fejlesztések is körvonalazódnak, az illetékesek szerint nem egyedi projektekben és kerületi szabályozási tervekben, hanem az egész térségre vonatkozóan érdemes gondolkodni.

Erről állapodtak meg a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettessel az érintett kerületek polgármesterei. A városrészek önkormányzatai most a közös fejlesztésről szóló együttműködési megállapodás-tervezetet véleményezik, amelyben azt határozzák meg, hogy az adott térségben mekkora közúti terhelést jelenthet a fejlesztés - fűzte hozzá Budapest megbízott főépítésze.

Ki fizet?

Az infrastruktúra bővítésére az állami források mellett a fejlesztőktől is érkezik majd pénz, hogy pontosan honnan és mennyi, az a következő hónapokban derülhet ki - mondta Beleznay Éva.

A fővárosi tervekben két híd megépítése szerepel: az egyik a Galvani híd és Albertfalva között, a másik pedig ettől északra, a Nagyvásártelep és a csepeli szabadkikötő vonalában. Ezek közül az egyiknek már a fejlesztések megkezdésével egy időben meg kell épülnie - közölte Budapest megbízott főépítésze.

Beleznay Éva hozzátette: öt éven belül nem lesz újabb Duna-híd, öt-tíz éven belül azonban lehetőség lesz arra, hogy új átkelő épüljön a folyón. Városszerkezeti szempontból a déli híd jelentősége nagyobb, az északi mellett pedig az szól, hogy közelebb lenne az M0-shoz, illetve az M1-M7-es közös szakaszához - fűzte hozzá a megbízott főépítész.

Hanganyag: Tenczer Gábor


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást