Középiskolások bújnak az európai képviselők bőrébe

Infostart
2008. március 4. 14:05
A Model European Parliament (MEP) elnevezésű nemzetközi projekt az Európai Parlamentet kívánja közelebb hozni a középiskolás korosztályhoz. A MEP magyarországi ülését 2008. február 28. és március 05. között rendezik meg Budapesten.

Egy holland középiskolai tanárnő kezdeményezésére alakult a mozgalom, amely közelebb akarja hozni az Európai Parlamentet a középiskolás korosztályhoz. A diákok egy hétre maguk is EP-képviselőkké válnak, bizottsági és plenáris üléseken vesznek részt, határozatokat hoznak.

Az idei témák között a környezetvédelem, az emberi jogok, a tömegmédia és az uniós borreform éppen úgy szerepel, mint az űrkutatás vagy a közös EU-haderő fejlesztése.

A munka során a diákok teljesen önállóak, a vita tartalmi részébe a tanárok egyáltalán nem szólnak bele. Azok, akik a nemzeti üléseken jól szerepelnek, bekerülnek országuk küldöttségébe, s annak képviseletében vehetnek részt az angol nyelvű nemzetközi ülésen.

A projekt pedagógiai haszna nem a konkrét ország vagy probléma megismerése. A résztvevők megtanulnak érvelni, kompromisszumokat kötni, a másik fél érdekeit figyelembe venni - csupa olyan készségük fejlődik, amelyet a hagyományos iskolai oktatás alig ér el.

Magyarországon 2003 óta tíz gimnázium vesz részt a programban - minden iskola egy-egy országot képvisel. Az idén február 28. és március 5. között rendezték meg a MEP magyarországi ülését a "Diákok egy Felelős Társadalomért Alapítvány" szervezésében.

Mint Neugebauer Gábor, az egyik kurátora az InfoRádiónak elmondta, az alapítvány azért jött létre, hogy erősítse a középiskolás korosztály társadalmi és politikai felelősségtudatát, a politikai kultúra fejlesztését. Olyan munkákat is támogatnak, amelyek erősítik a diákok szociális érzékenységét - tette hozzá.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Neugebauer Gábor
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást