"A vasutassztrájk miatt súlyosan sérülnek a fogyasztók jogai"

Infostart
2008. február 27. 16:09
Súlyosan sérülnek az utasok jogai a vasutassztrájk miatt - hívja fel a figyelmet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület. A szervezet szerint a most éppen felfüggesztett munkabeszüntetés igen hátrányos az utasok számára, és hosszú távon a MÁV-nak is komoly károkat okoz. Az egyesület ezért arra kéri a vasúttársaságot és a sztrájkot szervező érdekképviseletet, hogy minél hamarabb állapodjanak meg az elégséges szolgáltatásokról, és adjanak megfelelő tájékoztatást a közlekedő vonatokról.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez folyamatosan érkeznek panaszok, amelyekben az utasok elsősorban azt kifogásolják, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást arról, mely járatok közlekednek és melyek nem - mondta el az InfoRádiónak Szép Gábor szóvivő.

Kifogásolják a fogyasztók azt is: nagyon rövid idő áll rendelkezésükre ahhoz, hogy más utazási megoldást találjanak - tette hozzá.

Az egyesület nem akar állást foglalni abban a vitában, hogy ezekért a kifogásokért a MÁV, vagy pedig a sztrájkot szervező érdekképviseleti szervek okolhatóak-e - hangsúlyozta a szóvivő, aki szerint azonban egy biztos: a kialakult - ráadásul elhúzódó helyzet - igen hátrányos a fogyasztókra nézve.

A sztrájktörvény nem szabályozza pontosan, mi minősül elégséges szolgáltatásnak, és azt sem, mennyi idővel korábban kellene a fogyasztókat tájékoztatni - hangsúlyozta Szép Gábor, aki úgy véli, hogy így is lehetne "jobban csinálni a sztrájkot", ha nagyobb kompromisszumkészség mutatkozna mindkét fél részéről, és figyelembe vennék a fogyasztók érdekeit is.

Ezzel a témával is foglalkozik az InfoRádió Fórum című műsorának csütörtökön 8 órakor kezdődő adása.

Hanganyag: Herczeg Zsolt


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást