A VDSZSZ 10 százalékos béremelést, és 250 ezer forint fejenkénti juttatást követel a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, a MÁV azonban ragaszkodik ahhoz, hogy az igények irreálisak és jogszerűtlenek is.
Nem tudtak megállapodni a sztrájk alatti még elégséges szolgáltatások mértékéről sem. A szakszervezet sztrájkkészültségben van, legutóbb éppen péntekre ígérték, hogy újrakezdik az úgynevezett "gördülő sztrájkot", de szinte az utolsó pillanatban bejelentették, hogy ha közvetítőt vonnak be a tárgyalásokba, akkor 5 napig elhalasztják az újabb munkabeszüntetést.
Herczog László szakállamtitkár, a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat szakértője már meg is kezdte a tárgyalásokat, ettől kezdve az események irányítása az ő kezében van.
A szakértő azzal kezdte, hogy megismerkedett a két oldal álláspontjával. Pénteken délelőtt a VDSZSZ, délután a MÁV illetékeseivel tárgyalt.
Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője elmondta: a megbeszélések Herczog László kérésére rendkívül szűk körűek voltak. Külön találkozott a vasutas munkáltatók, azaz a MÁV-Start, a Gépészeti Zrt. és a Trakció két-két képviselőjével, és a találkozókon rajtuk kívül senki sem lehetett jelen. Nincs információ arról sem, mi hangzott el.
A közvetítő szabja meg, mikor, milyen ütemezésben, milyen metodikával folytatódnak a tárgyalások, így sem Gaskó István, a VDSZSZ elnöke, sem a MÁV képviselői nem tudják, mikor, és hogyan találkoznak ismét akár egymással, akár Herczog Lászlóval.
A Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára korábban az InfoRádiónak azt mondta: a sajtóhírekből tudja, hogy elég távol vannak az álláspontok, és egyelőre nem tudja, a megszabott öt nap alatt eredményre jutnak-e. Herczog László hozzátette azonban, hogy a közvetítők szinte minden esetben, amikor hozzájuk fordulnak, sikerrel járnak.