Katona Kálmán közölte: pártja az Országgyűlés elé viszi az ügyet, hétfőn a parlamentben kérdezi meg Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt.
A Magyar Vasúti Hivatal tavaly májusban nem tartotta megfelelőnek a MÁV szervezeti felépítését ahhoz, hogy a társaság biztonságos szolgáltatást tudjon nyújtani - tette hozzá.
Az ilyen szolgáltatások közé tartozik a váltók, a vasúti pálya, a biztosítóberendezések ellenőrzése - hangsúlyozta a politikus.
Véleménye szerint ha nem a MÁV-ról lenne szó, hanem egy másik vasúti társaságról, akkor ennek az engedélynek a hiányában nem mehetnének a vonatok.
Olyan állapotban van a MÁV egésze, hogy ha most bármelyik része engedélyt kérne, akkor azt nem kapná meg. Úgy tűnik, hogy csak a MÁV-START a kivétel ez alól - mondta az MDF-es politikus.
Katona Kálmán rámutatott: a kormány nagyon határozottan fellép az engedély nélküli magántevékenység ellen, de saját legnagyobb vállalatának szabálytalanságai ellen nem tesz semmit.
Az a probléma lényege, hogy az állami tulajdonú cégek a tulajdonos cinkos kacsintása mellett nem veszik komolyan a szabályokat - jelentette ki a választmányi elnök.
A MÁV szerint nincs baj
A MÁV Zrt. közleményében azt írta, hogy az utasok biztonságban vannak, mivel semmilyen összefüggés nincs a vasúti hivatal engedélyének megléte és az utasok biztonsága között.
Közismert tény, hogy a MÁV nem rendelkezik a vasúti hivataltól pályavasúti működési engedéllyel, ez az exlex állapot azonban semmilyen módon nem befolyásolja a biztonságos vasúti közlekedést - olvasható a dokumentumban.
A pályavasúti működési engedély kiadását a vasúti hivatal különböző bürokratikus kötelezettségek teljesítésétől teszi függővé - olvasható a közleményben.
A MÁV hozzáteszi: az ezzel kapcsolatos felmérés eredményeit folyamatosan, hiánypótlások formájában juttatják el a hivatalhoz.