eur:
392.75
usd:
367.66
bux:
66250.23
2024. április 18. csütörtök Andrea, Ilma

Péntek hajnaltól vasutassztrájk

Nem született megállapodás a még elégséges szolgáltatásokról a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a MÁV egyeztetésén, ezért péntek hajnali három órától határozatlan időre megszűnik a vasúti közlekedés a MÁV vonalain - jelentette be az érdekképviselet vezetője. A VDSZSZ azért hirdetett általános sztrájkot, mert nem jött létre megállapodás a bértárgyalásokon.

Nem született megállapodás a még elégséges szolgáltatásokról a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a MÁV egyeztetésén, ezért nagy valószínűséggel péntek hajnali 3 órától határozatlan ideig nem lesz vasúti személyszállítás a MÁV vonalain - jelentette be az érdekvédelmi szervezet elnöke.

Gaskó István szerint a VDSZSZ a tárgyalás során elment a legvégsőkig; azt ajánlották a MÁV-nak, hogy reggel 8 és 10, valamint délután 17 és 19 óra között menetrend szerint közlekedtetik a vonatokat.

A MÁV ezzel szemben azt szerette volna, hogy a vonatok négy helyett nyolc órán át, és nagyobb számban közlekedjenek, ez azonban a VDSZSZ szerint a sztrájkjog korlátozást jelentette volna.

A szakszervezeti vezető emlékeztetett arra: a munkabeszüntetést azért hirdették meg, mert a tulajdonos nem tartja be a korábbi megállapodásokat.

Gaskó István szólt arról is, hogy becsléseik szerint a dolgozók 70 százaléka nem veszi fel a munkát és számítanak a többi vasúti szakszervezet támogatására is.

A VDSZSZ a három, sztrájkban érintett vasúti cég munkavállalói részére nettó 250 ezer forint kifizetését követeli a MÁV Cargo privatizációs bevételéből.

Ezen felül a január 1-jén a társaságba vitt MÁV Gépészeti Zrt. és a tavaly kiszervezett MÁV Start Zrt. munkavállalói részére 10 százalékos alapbér-fejlesztést is követelnek, a személyszállítási cég esetében július elsejéig visszamenőleg.

Borul a menetrend

A MÁV Zrt. szóvivője az InfoRádiónak elmondta: a vasúttársaság azzal még megelégedett volna, ha a menetrend szerinti 1.200 vonat helyett 654-et közlekedhet, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete ugyanakkor elfogadhatatlan ajánlatot tett.

Sigulinszky Tibor közölte: a VDSZSZ ajánlata cinikus volt, mivel az érdekvédelmi szervezet képviselői tisztában voltak azzal, hogy a javaslatukban szereplő időpontokban induló vonatokkal az utasok már nem tudnak idejében beérni a munkahelyükre, iskolájukba.

A szóvivő kijelentette: a MÁV nem fogadta el az érdekképviseleti szervezet ajánlatát, mivel annak célja az volt, hogy - az utasokkal kitolva - erejét fitogtassa.

A vasúttársaság megpróbálja úgy szervezni a közlekedést, hogy minél több vonat indulhasson el, a menetrendet tartani azonban nem tudják - mondta Sigulinszky Tibor.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgató az InfoRádiónak azt mondta: azt szeretné, ha a reggeli és az esti csúcsidőben, valamint este tíz óra után néhány járat erejéig zavartalanul járjanak a vonatok.

A sztrájk miatt módosul a GYSEV menetrendje, a Győr-Sopron vonalon a vonatok a megszokottól eltérően a Győr-GYSEV Állomásról indulnak és oda is érkeznek, az InterCity vonatok pedig nem közlekednek.

A Sopron-Szombathely, valamint a Szentgotthárd-Szombathely vonalszakaszokon az utolsó GYSEV állomásokról vonatpótló buszok szállítják viszik az utasokat.

Hanganyag: Sigmond Árpád és Herczeg Zsolt

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Sárkány, Krokodil és Ragyogás – ezek lehetnek a pusztító izraeli bosszúállók

Izrael bejelentette, hogy nem hagyja válasz nélkül Irán tömeges drón- és rakétatámadását. Dél-Libanonban már meg is ölték a Hezbollah néhány fontos parancsnokát, de lehet, hogy Jeruzsálemben ennyivel nem fogják beérni. Szakértők most azt találgatják, vajon hogyan vághatna vissza Izrael a határaitól több mint ezer kilométerre lévő Iránnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.18. csütörtök, 18:00
Dobrev Klára
árnyék-miniszterelnök, a DK-MSZP-Párbeszéd EP listavezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×