Az érintett szakhatóságok több feltételt szabtak, így például részben megmarad a 7-es busz, de nem kap buszsávot, és nem lesz kerékpárút.
A Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség az engedélyben külön felhívja a figyelmet a vízbetörés veszélyére a Róna utca körzetében, ahol ezért részletesebb geológiai vizsgálatokat írt elő.
A hatóság nem ért egyet a Thököly úti buszsáv létesítésével, valamint a tervezett kerékpárúttal sem, mert azt a korábbi tervek nem tartalmazzák.
A dokumentum szerint a leghatékonyabb terelési változat esetén a Thököly útra csak a tömegközlekedési járművek hajthatnak be az építés alatt.
A gépjárműveket a közeli párhuzamos utakra terelik, ezért szükség lesz az Egressy út és a Mogyoródi út, a Mexikói út és a Hungária körút közötti szakaszának bővítésére. A torlódások mértéke a bővítés ellenére is emelkedik majd.
A VII. kerület állásfoglalása szerint a metró megépülése után sem váltható ki teljes egészében a felszíni 7-es busz, hogy az utasok átszállás nélkül eljuthassanak a Ferenciek tere és a Váci utca irányába. Terézváros emellett nemcsak a Bosnyák térre, hanem minden tervezett metrómegállóhoz P+R parkolót követel.
Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét