Nem kell messzire futni, ha diszkrimináció érte

Infostart
2008. január 24. 18:11
A jövőben minden bizonnyal növekedni fog a kisebbségi jogok országgyűlési biztosának munkája. Eddig ugyanis a Budapesten székelő hivatal a legtöbb panaszt a fővárosból és környékéről kapta, de hamarosan minden megyében felkereshetnek az emberek egy olyan irodát, ahonnan bejelentésüket továbbítják az ombudsmannak.

Heteken belül az Szociális és Munkaügyi Minisztérium által létrehozott Esélyek Házában működő ügyfélszolgálatokon is tehetnek bejelentést a nemzeti és kisebbségi jogok országgyűlési biztosának azok, akik diszkriminációt tapasztalnak.

Lamperth Mónika szociális és munkaügyi miniszter elmondta: országszerte összesen 20 ügyfélszolgálat van. A hálózatot az önkormányzatokkal és civil szervezetekkel együttműködve hozta létre a tárca.

Az egyenként 2-3 munkatárssal működő irodák feladata, hogy képzéseket, konferenciákat szervezzenek a diszkrimináció visszaszorítása érdekében, hetente kétszer pedig ügyfélszolgálatot is tartanak a jövőben, és a megfelelő hivatalhoz továbbítják a hozzájuk fordulók panaszait.

A miniszter úgy látja: ha a munkatársak jól végzik a munkájukat, és az emberek értesülnek tevékenységükről, akkor a jövőben szükség lesz a hálózat fejlesztésére.

Kállai Ernő, a nemzeti etnikai és kisebbségi jogok országgyűlési biztosa szerint ezáltal várhatóan szaporodnak majd a diszkriminációval kapcsolatos panaszok.

Mint mondta, a legtöbb panaszt eddig a fővárosból és környékéről kapták, feltehetően azért, mert az itt élők tudják könnyen elérni a Budapesten lévő hivatalt. A jövőben azonban kiderül majd: a probléma főleg a fővárosra jellemző vagy csak a távolság miatt nem emeltek panaszt a vidéken élők.

Hanganyag: Litauszky Balázs


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Kállai Ernõ, a kisebbségi jogok országgyûlési biztosa
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lamperth Mónika szociális miniszter
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást