Szigor, vér és verejték az M0-áson

Infostart
2008. január 5. 10:30
Várhatóan csak 2009-től vezetik be a használatarányos útdíjat a magyarországi autópályákon - közölte az Állami Autópálya kezelő Zrt. vezérigazgatója. Az M0-ás új szakaszának átadása után megkezdődik a már meglévő részek felújítása.

Nagy Attila az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: a változtatással összefüggő, korábban kiírt két tender közül az elsőt a közbeszerzési döntőbizottság állíttatta le, a másikat pedig év végén vonta vissza a gazdasági és közlekedési miniszter.

A vezérigazgató emlékeztetett: ez utóbbira azért volt szükség, mert a parlament a kiírás után magasabbra emelte a díjfizetési kategóriákat, és ez megváltoztatta a pályázat feltételeit.

Nagy Attila úgy vélte: a használatarányos útdíj bevezetési időpontjának eltolódása nemcsak azért rossz, mert a jelenlegi, átalány díjas rendszer igazságtalan, hanem azért is, mert a pályázat elbírálásáig a díjból befolyó évi több tízmilliárd forintot nem tudják az új rendszer kidolgozására fordítani.

Szigor és felújítás az M0-áson

Az M0-ás új szakaszának átadása után megkezdődik a jelenlegi részek felújítása - mondta az Állami Autópálya Kezelő Zrt. vezérigazgatója.

Nagy Attila emlékeztetett arra, hogy az M0-ás déli szakaszán - mivel nincs leállósáv - minden baleset hatalmas torlódásokkal jár, és olyan sűrű a forgalom, hogy baj esetén csak a másik irányból tudnak menteni.

A vezérigazgató hozzátette: igyekeznek sűrűbb ellenőrzésekkel kordában tartani a közlekedőket, az első negyedév végére elkészül a traffipax-rendszer, ettől kezdve jelentősen szigorúbban ellenőriznek.

Nagy Attila nem cáfolta, hogy "vér és verejték vár" az M0-áson közlekedőkre; az új pályaszakasz elkészülte után nekiállnak a felújításnak, és akkor fél-egy évig biztos, hogy "cumi van".

Hanganyag: Exterde Tibor


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Nagy Attila a használatarányos útdíj bevezetésérõl
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Nagy Attila az M0-ásról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást