eur:
395.58
usd:
366.99
bux:
65324.57
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna

Az eddig becsültnél is többe kerül majd a 4-es metró második szakasza

Még a szükséges engedélyek sincsenek meg, máris negyedével drágábbra becsülik a 4-es metró második, a Baross tér és a Bosnyák tér közé eső szakaszát, mint januárban. A többi között ezt tartalmazza a metróberuházásról készül legfrissebb jelentés. A tervek szerint a Thököly utat kétszer is felújítják 2012-ig.

A 4-es metró második szakaszának költségét eddig háromszor becsülték meg: először 2005-ben 86 milliárd forintra, majd 2007 januárjában 131 milliárd forintra, és most legutóbb, a költségek felülvizsgálatakor 163 milliárd forintra. A két szakasz teljes költsége immár 511 milliárd forint.

Érdekesség, hogy januárban még 35 milliárd forint költségű kapcsolódó felszíni beruházást is beleszámoltak az összegbe, ám a legújabb felülvizsgált adatok már nem tartalmaznak egyáltalán kapcsolódó ilyen munkát, mégis nagyobb a költség. A 24 százalékos költségnövekedés a tájékoztató szerint a változó hatósági előírásokkal és az elhúzódó engedélyezési eljárással magyarázható.

A jelentés ugyan szót ejt a Thököly út felújításáról, ám az útfelújítás már nem a metróberuházás büdzséjét terheli. A dokumentum szerint a Thököly utat két alkalommal is felújítják, immár tisztán fővárosi forrásból.

Először ideiglenesen 2008 és 2009 között, majd véglegesen 2011-ben. Az ideiglenes felújítás az aszfalt kopórétegének cseréjét jelenti, a végleges rekonstrukció során a teljes pályaszerkezetet cserélik majd.

A jelentés szerint a 4-es metró építésére idén 31 milliárd forintot fizettek ki. A többletmunkákkal és költségtúllépésekkel kapcsolatban 426 millió forintos követelést fogadott el a BKV.

A tájékoztató kitér arra is, hogy a 4-es metró 2008 harmadik negyedévére várt uniós támogatása előtt több jogszabályt kell módosítani, például az államháztartás működési rendjéről szóló kormányrendeletet.

A jelentés az alagútépítéssel kapcsolatban megemlíti, hogy a déli fúrópajzs november 30-ig 1.260 métert haladt, míg az északi pajzs 825 métert. Mindét pajzs haladásában volt néhány hetes kényszerű szünet különböző technikai okok miatt.

Az állomások közül a Fővám téri megállóval kapcsolatban jelentkezett a legtöbb probléma. A több hónapos késést a kivitelező egy alternatív technológia alkalmazásával, egy mesterséges félsziget kiépítésével próbálja behozni. A főváros még nem döntött, hogy elfogadja-e a kivitelező javaslatát.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.28. csütörtök, 18:00
Havasi Katalin
a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke
Jó sztorik a magyar tőzsdén

Jó sztorik a magyar tőzsdén

Reggel Ázsiában felemás hangulatban telt a kereskedés, ezt követően Európában óvatos emelkedéssel indult a nap,  Amerikában pedig mínuszos nyitásra van kilátás. A magyar piacon jó ma a hangulat, izgalmas befektetési sztorikban nincs hiány: jelentős pluszban áll a Waberer's részvénye, miután kiderült, hogy a társaság sikeresen lezárta a szerb disztribúciós piac meghatározó szereplőjének, az MD International többségi részesedésének felvásárlását. Ezen felül magas forgalom mellett emelkedik a PannErgy részvénye is, miután rekord évről tudott beszámolni a társaság bevétel és profit szinten is. Ami a gazdasági eseményeket illeti, ma az USA-ban a lakáspiaci adatok mellett az 5 éves inflációs várakozásokat is közzéteszik. Legutóbb növekedtek a várakozások, ami semmiképp nem jó hír a Fed számára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×