A női lapok uralják a piacot

Infostart
2007. november 27. 06:40
Három hetilap és egy napilap olvasottsága haladja meg az egymillió főt a Szonda Ipsos és a Gfk közös felmérése szerint. Az adatok alapján az olvasóközönség nagysága és olvasási intenzitása gyakorlatilag nem változott az előző fél évhez képest.

A Nemzeti Médiaanalízis legfrissebb olvasottsági eredményei szerint csaknem mindenki elérhető valamilyen nyomtatott sajtótermékkel. 2007 második és harmadik negyedéves adatai alapján az előző fél évhez képest a sajtó olvasóközönség nagysága és a vizsgált 170 lappal kapcsolatos olvasási intenzitása nem változott.

A Szonda Ipsos és a Gfk közös felmérése szerint a fizetős lapok közül három hetilap és egy napilap megjelenésenkénti olvasottsága haladja meg az egymillió főt.

Az adatok alapján a legolvasottabb lap a Szuperinfó. Ezt a hetilapok között sorrendben a Sztori, a Kiskegyed és a Nők Lapja követi. A havonta megjelenő lapok közül a Reader's Digest és a Kiskegyed konyhája előtt a Patika Magazin a legolvasottabb.

A napilapok között a legtöbb a Blikkből fogy. Ezen a piacon egyébként a Metro után a Népszabadság a harmadik legolvasottabb lap 420 ezres átlagos megjelenésenkénti olvasottsággal, a Magyar Nemzet a 12. 169 ezer fős átlagos megjelenésenkénti olvasottságával.

A sajtópiac egyik legnagyobb tematikus szegmense tehát változatlanul a női lapoké. A megyei napilapok olvasottsága továbbra is vetekszik a legtöbb országos napilap olvasottságával.

Az egyenként több százezres olvasótábort felmutató önállóan terjesztett tv-magazinok valamelyikének adott száma pedig minden harmadik magyar felnőtthöz eljut.

Emellett az egyes ingyenes terjesztésű - közéleti témákkal foglalkozó, programajánló, egészség-megőrzési tematikájú, vagy hirdetési - lapokat egyenként szintén több százezren böngészik Magyarországon.