Nem lehet kizárni, hogy a mérsékelt BKV-tarifaemelés és a járatritkítás együtt valósul meg - jelentette ki az InfoRádió Aréna című műsorában Demszky Gábor.
Budapest főpolgármestere kifejtette: jelenleg hatmilliárd forint hiányzik a közlekedési társaság jövő évi költségvetéséből. A BKV nem vehet fel több hitelt, így ezt az összeget a jegybevételből és a paraméterkönyvön való változtatással, vagyis járatritkítással lehet előteremteni.
Amit már nem tudnak megfizetni az utasok
A városvezető közölte: a BKV-tarifaemelésnek határt szab, hogy mit tudnak az emberek megfizetni.
"Hiába fogadnánk el a 25 százalékos tarifaemelési javaslatot, amit én egyébként teljesen elfogadhatatlannak tartok, az ebből származó bevétel nem növekedne úgy, ahogy az a matematikai számítás alapján számításba vehető lenne" - mondta Demszky Gábor.
A főpolgármester kiemelte: 17 százalék alatti tarifaemelési javaslatot tart elfogadhatónak a jövő évre. A végső előterjesztés jövő hétfőn születhet meg, míg a döntéssel elég lesz megvárni a december 20-i utolsó közgyűlési ülést - tette hozzá.
Csökkenteni a buszjáratokat
Demszky Gábor szerint az üzemszerű racionalitás és a költséggazdálkodás is a járatritkítás irányába visz. Kifejtette, hogy 1990-hez képest 15 százalékkal kevesebben laknak a fővárosban, így kevesebben is utaznak.
A főpolgármester szerint az Európai Unió zöldkönyve is azt írja elő, hogy a kötöttpályás közlekedést részesítsék előnyben, vagyis csökkenteni kell a buszjáratokat, és ezzel a károsanyag-kibocsátást.Újabb csúszás a 4-es metró építésében
A 4-es metró alagútfúrása az ütemtervnek megfelelően halad - emelte ki Demszky Gábor. A főpolgármester arra számít, hogy időben elkészülnek az állomások, így legkésőbb 2010 őszén elindulnak próbajáratok, és 2011-re a teljes vonalon megkezdődhet a forgalom.
A metróépítés a legösszetettebb és legbonyolultabb beruházás, amely során számos előre nem látható körülmény történhet, ezért lehetséges, hogy a tervezetthez képest is késik az építkezés - hangsúlyozta a városvezető.
Demszky Gábor szerint a legkritikusabb a Fővám tér helyzete, ugyanis a megálló benyúlik a Duna alá, és ez rendkívüli műszaki és technikai problémákat vet fel.
Fővám tér, a mesterséges sziget
Ezt a helyzetet francia mérnökök ismertették, és arra jutottak, hogy más megoldást alkalmaznak, mint ahogy korábban tervezték, vagyis építenek egy mesterséges szigetet, és felülről építik meg az állomást, nem pedig bányászati technikával a Duna alatt - emelte ki a főpolgármester.
A városvezető szólt arról is, hogy a közműdíjakat azért kell a várható infláció mértékénél nagyobb arányban növelni, mert a cégek költségeinek nagy részét kitevő üzemanyag és az energia is az átlagosnál jobban drágul.
Hanganyag: Mong Attila