Pénz és idő kell az M0-ás autóút biztonságosabbá tételéhez

Infostart
2007. október 1. 17:50
A túl szűk sávok és a sok autó miatt történik egyre több baleset az M0-ás autóúton - mondta az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője. Pausz Ferenc hozzátette: gondot okoz az is, hogy nincsenek leállósávok, nincs terelőút, és a sofőrök korlátozás ellenére is sokszor túllépik a megengedett sebességet. A rendőrség szigorúbb fellépést ígér a helyzet rendezésére.

Az M0-ás autóút több mint öt évvel ezelőtt elérte kapacitása határát, éppen ezért gyakori, hogy a forgalom csak lépésben halad - mondta az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője az InfoRádiónak.

Pausz Ferenc hozzátette: az ilyen időszakokban a koccanásos balesetek a jellemzők, ezért nagy figyelemmel és türelmesen kell vezetniük az autósoknak.

Az M0-ás hibája, hogy nincs leállósáv, sávjai pedig nem elég szélesek, és annak ellenére, hogy sok helyen kint van a tehergépkocsival előzni tilos tábla, a sofőrök ezt nem veszik figyelembe - közölte az ORKF osztályvezetője.

Pausz Ferenc úgy véli, hogy javulna az M0-ás baleseti statisztikája, ha a teherautók betartanák az előzni tilos szabályt, valamint, ha a sofőrök nem hajtanának többel, mint a legnagyobb megengedett sebesség.

Az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője elmondta: tervezik, hogy az M0-ás autóút mentén is fix kamerás sebességellenőrző berendezéseket telepítenek, ez azonban időbe telik és sok pénzbe kerül.

Hanganyag: Kálló Izabella


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást